اخبار داغ

برندگان جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۱ اعلام شدند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بنیامین لیست آلمانی و دیوید مک میلان بریتانیایی – آمریکایی برنده جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۱ میلادی شدند. آنها برای توسعه ارگانوکاتالیز نامتقارن این جایزه را دریافت کردند. ساختن مولکول ها کار دشواری است. بنیامین لیست و دیوید مک میلان برای توسعه یک ابزار دقیق جدید برای ساخت مولکولی برنده نوبل […]

اشتراک گذاری
15 مهر 1400
158 بازدید
کد مطلب : 139634

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بنیامین لیست آلمانی و دیوید مک میلان بریتانیایی – آمریکایی برنده جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۱ میلادی شدند. آنها برای توسعه ارگانوکاتالیز نامتقارن این جایزه را دریافت کردند.

ساختن مولکول ها کار دشواری است. بنیامین لیست و دیوید مک میلان برای توسعه یک ابزار دقیق جدید برای ساخت مولکولی برنده نوبل شیمی ۲۰۲۱ میلادی شده اند. آنها در حقیقت ارگانوکاتالیز را ابداع کردند. این ابزار تأثیر زیادی بر تحقیقات دارویی داشته است.

بسیاری تحقیقات و صنایع به توانایی شیمی دانان در ساختن مولکول هایی متکی هستند که می توانند مواد کشسان و با دوام را تشکیل دهند، انرژی را در باتری ذخیره کرده یا از پیشرفت بیماری ها جلوگیری کنند.چنین فرایندی نیازمند کاتالیزور است. کاتالیزورها در حقیقت موادی هستند که واکنش های شیمیایی را کنترل و تسریع می کنند اما در محصول نهایی اثری از آنها وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۰۰۷۲۲۰۹۱۴۰۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *