اخبار داغ

رامسری در لرستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، جنگل ‌های نای ‌انگیز یکی از زیباترین جنگل ‌های بلوط زاگرس هستند. این جنگل‌ زیبا در دل زاگرس، تا چند سال پیش بکر و دست نخورده بودند. در سال‌ های اخیر با شناخته شدن بیشتر این منطقه بهشتی، سیل گردشگران علاقمند به جنگل و طبیعت ‌دوستان به این مناطق سرازیر […]

اشتراک گذاری
10 مهر 1400
167 بازدید
کد مطلب : 134710

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، جنگل ‌های نای ‌انگیز یکی از زیباترین جنگل ‌های بلوط زاگرس هستند. این جنگل‌ زیبا در دل زاگرس، تا چند سال پیش بکر و دست نخورده بودند. در سال‌ های اخیر با شناخته شدن بیشتر این منطقه بهشتی، سیل گردشگران علاقمند به جنگل و طبیعت ‌دوستان به این مناطق سرازیر شد.

آب آبشار نای ‌انگیز از چشمه‌ ای واقع در ارتفاعات کوه‌ های مجاور سرچشمه می ‌گیرد. دست یافتن به چشمهٔ اصلی تنها از طریق کوهنوردی امکان پذیر است. این آب در مسیر کوهستان از لابه لای صخره ها به حرکت درآمده و ده ‌ها آبشار پله ‌ای بزرگ و کوچک با حوضچه‌ های متعدد ایجاد کرده که بسیار دیدنی است. ریزش آب در حوضچه های طبقه ای که توسط طبیعت شکل گرفته و جاری شدن آن بصورت پله ای در مسیر دره و میان جنگل منظره ای بسیار بی نظیر دارد. آب آبشار نای انگیز که در قسمتهایی با هوا ترکیب میشود، رنگ سفید زیبایی به خودش می گیرد.

طبیعت بکر منطقه به همراه پوشش گیاهی متنوع آن بسیار جالب توجه است. آب آبشار نای ‌انگیز پس از پیمودن مسیری در سمت شرق به رودخانهٔ سزار می ‌ریزد. در مسیر این رود آبشارهای فراوان دیگری نیز به چشم می خورد که به آبشارهای سرکانه معروف هستند. مسیر آبشارها از خط الرأس در منطقهٔ نای انگیز آغاز می شود و به سمت دامنه ادامه پیدا می کند. این آبشارها در مسیر عبور رودخانه ترس گریت به طرف رودخانه سزار بر اثر عبور از ناهمواریهای منطقه و مسیر عبور رودخانه ترس بوجود آمده ‌است.

اطراف آبشار پر از درخت هایی است که زیبایی خیره کننده ای به این منطقه بخشیده اند و سایه خنکی که به واسطه درخت ها به وجود آمده بسیار فرح بخش است.

پوشش گیاهی و درختان منطقه و روستای نای انگیز به طبیعت استان مازندران شباهت بسیار دارد. به همین خاطر این روستا به رامسر استان لرستان معروف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *