اخبار داغ

نجات جان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان توسط آتش نشانان اهوازی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خوزتاب، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۴ هزار و ۴۸۰ عملیات اطفا حریق و امداد ونجات با تلاش آتش نشانان اهوازی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.  ابراهیم قنبری ضمن گرامیداشت هفتم مهر ماه روز ایمنی و […]

اشتراک گذاری
07 مهر 1400
83 بازدید
کد مطلب : 134619

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خوزتاب، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۴ هزار و ۴۸۰ عملیات اطفا حریق و امداد ونجات با تلاش آتش نشانان اهوازی در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 ابراهیم قنبری ضمن گرامیداشت هفتم مهر ماه روز ایمنی و آتش نشانی و یاد و خاطره شهدای آتش نشان از تلاش بی وقفه آتش نشانان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: افزایش سطح ایمنی در جامعه و جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث در راستای دستیابی به جامعه ای ایمن، رفع و یا کاهش خسارات جانی و مالی به عهده سازمان آتش نشانی است و آتش نشانان در انجام امور محوله از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با تمام توان به شهروندان خدمت می کنند.

وی از انجام ۴ هزار و ۴۸۰ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۸۴۳ مورد از این عملیاتها مربوط به حوادث اطفا حریق و یک هزار و ۶۳۷ عملیات مربوط به حوادث امداد و نجات است.

قنبری بیان کرد: عملیاتهای اطفا حریق شامل ۷۵۰ مورد مسکونی، ۱۹۱ مورد خودرویی، ۱۰۲ مورد تجاری، ۴ مورد صنعتی ، ۸ مورد اداری و ۱۷۸۸ مورد سایر موارد است.ضمن اینکه بیشترین علل حوادث آتش سوزی مربوط به اتصال برق با ۸۴۸ مورد ، سوخت مایع ۱۰۸ مورد و نشت گاز ۶۵ مورد است.

وی با اشاره به نجات ۳ هزار و ۵۵۴ نفر از شهروندان را در عملیاتهای مختلف، مصدومیت ۱۲۱ شهروند و فوت ۲۹ نفر از شهروندان در حوادث مختلف افزود: همچنین عملیات های امداد نجات شامل ۶۸۴ مورد دفع جانوران موذی ،۲۸۶ مورد نجات محبوس شدگان در آسانسور، ۲۸۳ مورد نجات حبس شدگان، ۹۸ مورد تصادف خودرو ، ۱۸ مورد حادثه رودخانه و ۲۶۸ مورد سایر موارد است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان اعلام کرد: تیم امداد نجات این سازمان ۷ مورد خودکشی را با مشاوره و گفتگو ،کنترل و منتفی کرد. همچنین تیم های امدادی آبی و نجات غریق مستقر در حاشیه رودخانه کارون ۱۵ جسد را از رودخانه کارون خارج کردند و ۳ نفر را نجات دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *