اخبار داغ

آزمایش موشک مافوق صوت از سوی پیونگ یانگ

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند پیونگ یانگ با موفقیت توانسته است یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور آزمایش کند. در اولین پرتاب آزمایشی، دانشمندان دفاعی قدرت پرواز و ثبات موشک را تأیید کردند. پارک جئونگ چئون، یکی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب […]

اشتراک گذاری
07 مهر 1400
127 بازدید
کد مطلب : 134550

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند پیونگ یانگ با موفقیت توانسته است یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور آزمایش کند.

در اولین پرتاب آزمایشی، دانشمندان دفاعی قدرت پرواز و ثبات موشک را تأیید کردند.

پارک جئونگ چئون، یکی از اعضای بلندپایه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره، این آزمایش را در کنار مقامات دفاعی مشاهده کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین از شلیک یک پرتابه ” با برد کوتاه” در روز چهارشنبه خبر داد. ارتش کره جنوبی گفت: این موشک در ساعت ۶:۴۰ صبح به وقت محلی از موپیونگ ری در استان جاگانگ شلیک شد و در آبهای ساحلی شرقی فرود آمد.

ارتش کره جنوبی همچنین اعلام کرد که سئول در همکاری با جامعه اطلاعاتی امریکا مشغول تجزیه و تحلیل این آزمایش موشکی کره شمالی است.

«کیم سونگ»، نماینده کره شمالی در سازمان ملل، روز دوشنبه در مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد کشورش از حق مشروع برای آزمایش تسلیحاتی و تقویت توان دفاعی اش برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *