اخبار داغ

خسارات زنگنه در دوران وزارتش؛ معادل ۴ ماه یارانه کل کشور

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هر چند دوران ۱۶ ساله وزارت نفت زنگنه به پایان رسید ولی همچنان نتیجه برخی اقدامات وی، از جمله پرونده کرسنت، خسارات هنگفتی را برای کشور در پی دارد. در اوایل دولت یازدهم بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت وعده داد که سرنوشت پرونده کرسنت را که خود مقصر به […]

اشتراک گذاری
07 مهر 1400
104 بازدید
کد مطلب : 134589

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هر چند دوران ۱۶ ساله وزارت نفت زنگنه به پایان رسید ولی همچنان نتیجه برخی اقدامات وی، از جمله پرونده کرسنت، خسارات هنگفتی را برای کشور در پی دارد.

در اوایل دولت یازدهم بیژن زنگنه، وزیر سابق نفت وعده داد که سرنوشت پرونده کرسنت را که خود مقصر به وجود آمدن آن بود، به نفع ایران پایان دهد.

قرارداد کرسنت قراردادی برای فروش روزانه معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب، گاز ترش میدان سلمان است، که در سال ۱۳۸۱ و در زمان وزارت بیژن نامدار زنگنه در دولت هفتم مابین شرکت کرسنت پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران منعقد شد.

پس از توقف اجرای این قرارداد شرکت اماراتی با شکایت به دادگاه لاهه خواستار پرداخت جریمه از سوی جمهوری اسلامی شد. با توجه به ادعای دیروز شرکت اماراتی مبنی بر جریمه ۶۰۷ میلیون دلاری کشور، که حدوداً معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان است. خسارتی که برابر بودجه وزارتخانه‌هایی مثل جهاد کشاورزی یا راه و شهرسازی یا معادل یارانه چهار ماه کل کشور در سال ۱۴۰۰ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *