اخبار داغ

سلسله نشست‌های تخصصی جهانی «مقاومت در قاب هنر» برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز؛ مدیر هنری و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور خبر داد؛سلسله نشست‌های تخصصی جهانی «مقاومت در قاب هنر» برگزار می شود مهرداد توکلی از برگزاری نشست های تخصصی به منظور پرداختن به محور مقاومت در قاب هنر، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد. مهرداد توکلی مدیر هنری […]

اشتراک گذاری
06 مهر 1400
140 بازدید
کد مطلب : 134461

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز؛ مدیر هنری و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور خبر داد؛
سلسله نشست‌های تخصصی جهانی «مقاومت در قاب هنر» برگزار می شود

مهرداد توکلی از برگزاری نشست های تخصصی به منظور پرداختن به محور مقاومت در قاب هنر، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

مهرداد توکلی مدیر هنری و رسانه ای سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به ۳۱ شهریورماه که سالروز آغاز دفاع مقدس ملت ایران در برابر تهاجم رژیم بعثی عراق است، درباره هنرجنگ گفت: پرداختن به زندگی رزمندگان و شهدا، موجب برون رفت نسل جوان از شک و شبهه هایی درباره جنگ تحمیلی می شود. مسائلی که دشمن قصد دارد به شیوه های مختلف در جامعه ایرانی آن را ترویج و نسل جدید ملت ما را نسبت به آرمان ها و اهداف شهدا و امام شهدا بدبین کند.

دبیر کل اولین جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز افزود: در چنین موقعیتی، مسئولیت هنرمندان و دانشگاهیان به عنوان قشر آگاه جامعه بیش از سایر افراد است. کسانی که ابزارشان لطیف و در عین حال برنده می باشد و می توانند از قاب هنر هفتم، سرود، نقاشی، کاریکاتور و ادبیات به روشنگری تمام و کمال از محور دفاع و مقاومت بپردازند. از همین رو و به منظور دقت ویژه به هنر مقاومت، هنری که بزرگترین هنرمندش، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بود، سلسله نشست‌های تخصصی جهانی برخط «مقاومت در قاب هنر» به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این نشست ها به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری؛ سازمان بسیج دانشجویی کشور و بخش رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسپانیا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورخ ششم و هفتم مهر ۱۴۰۰ از ساعت ۱۳ الی ۱۸ در سامانه سیباد دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

توکلی با اشاره به نمایشگاه عکس و نمایش انیمیشن برخط، حواشی این نشست ها افزود: این نشست‌ها که در قالبی بین‌المللی و هم‌زمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شوند، سخنرانانی از کشورهای مسلمان خواهد داشت که می‌کوشند ابعاد مختلفی از هنر مقاومت را بیان نموده و به شیوه پژوهشی، ویژگی آن را بازتاب دهند.

دبیر کل پنجمین جشنواره دانشجویی ققنوس کشور درباره موضوعات و سخنرانان این نشست‌ها تشریح کرد: استاد احمد خلیلی فرد (عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره) با موضوع رد جنگ بر بوم نقاشی، استاد محمدمهدی احمدی (رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسپانیا) با موضوع اربعین نماد هنرمقاومت، استاد مهدی منعم (مدرس عکاسی) با موضوع عکاسی و اثرات پس از جنگ، استاد رنا هاشم‌جونی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه تشرین سوریه) با موضوع اثرگذاری بحران سوریه بر نمایشنامه‌های سوری، استاد رضا اسکندر (عضو هیئت‌علمی جامعه البنانیه) با موضوع هنر مقاومت مسیر پیشرفت بین شکل و مضمون، استاد احمد ناطقی (مدرس عکاسی) با موضوع صدای سکوت: نگاهی به عکس‌های فاجعه حلبچه و استاد حبیب‌الله صادقی (عضو هیئت‌علمی دانشگاه شاهد) با موضوع قلم کاریکاتوریست در مصاف ارابه‌های جنگی صدام، سخنرانان و اساتید این نشست ها هستند.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست به آدرس زیر مراجعه کنند https://sibad.soore.ac.ir/v/show/holydefense

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *