اخبار داغ

احتمال وقوع طوفان سهمگین در سواحل جنوب

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به احتمال وقوع طوفان بی‌سابقه در تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز در چهار روز آینده هشدار داد. «نادر پسنده»، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به احتمال وقوع طوفانی سنگینی و بی‌سابقه در سواحل […]

اشتراک گذاری
06 مهر 1400
70 بازدید
کد مطلب : 134494

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به احتمال وقوع طوفان بی‌سابقه در تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز در چهار روز آینده هشدار داد.

«نادر پسنده»، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به احتمال وقوع طوفانی سنگینی و بی‌سابقه در سواحل جنوبی کشور، هشدار داد:

از روز جمعه ( ۹مهرماه) طوفان بسیار شدید تمام سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز را در بر می‌گیرد که از نظر قدرت کم‌نظیر است و پیش‌بینی می‌شود امواجی با ارتفاع بیش از ۶ متر ایجاد کند.

پسنده با اشاره به لزوم توجه جدی به هشدار طوفان در حوزه تجهیزات دریایی،‌ صیادی و بندری، بار موجود در بنادر و ساخت و سازها، از تداوم این طوفان که از آن به‌عنوان «طوفان حاره‌ای» نیز یاد می‌شود تا روز (دوشنبه) ۱۲ مهر در  مناطق دریایی و بندری خبر داد. وی همچنین تصریح کرد:

این طوفان هم دریا و هم بندر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و حتی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی پیشنهاد داد که از امروز کمیته بحران دراین‌باره شکل بگیرد.

شایان ذکر است که بنا بر پیش‌بینی پنج‌روزه هواشناسی دریایی عمان و خلیج فارس، در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان از اواسط روز جمعه افزایش تلاطم و سرعت باد پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه (۱۰ مهر) نیز تمام سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت و شرایط دریا طوفانی پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا انتظار وقوع امواج بیش از ۶ متر در این مناطق را خواهیم داشت. روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان نیز تحت‌تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا ۶ متر و در فراساحل به بیش از هفت متر نیز می‌رسد و تا ظهر دوشنبه (۱۲ مهر)، شرایط طوفانی دریا ادامه خواهد داشت.
به همین‌منظور اکیدا توصیه می‌شود که هرگونه فعالیت و تردد دریایی با اعمال ممنوعیت و رعایت محدودیت‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام پذیرد. گفتنی است که  این طوفان از اقیانوس هند به‌سمت دریای عمان در حال حرکت است؛ به همین دلیل تمام کشتی‌هایی که روزهای جمعه (۹ مهر) و شنبه (۱۰ مهر) از بنادر ایران قصد سفر به هند و پاکستان را دارند، در معرض خطر خواهند گرفت و ملزم به توجه به هشدارهای هواشناسی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *