اخبار داغ

دستور رئیس جمهور به وزارت کشور و ستاد اربعین

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،‌سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: خدمتگزاری و حفظ کرامت زائران ابا عبدالله الحسین(ع) ضروری و مورد تاکیداست. وزارت کشور به عنوان دستگاه محوری در ساماندهی سفر اربعین، وظیفه دارد بر حسن عملکرد همه دستگاه‌های ذیربط در ستاد اربعین نظارت کند تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده […]

اشتراک گذاری
05 مهر 1400
142 بازدید
کد مطلب : 134312

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،‌سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت گفت:

خدمتگزاری و حفظ کرامت زائران ابا عبدالله الحسین(ع) ضروری و مورد تاکیداست.

وزارت کشور به عنوان دستگاه محوری در ساماندهی سفر اربعین، وظیفه دارد بر حسن عملکرد همه دستگاه‌های ذیربط در ستاد اربعین نظارت کند تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچگونه مشکلی برای بازگشت زائران ایجاد نشود.

عاشورا و اربعین باید زنده و پویا بمانند چرا که مظهر عدالت‌طلبی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی قرآنی است و راهپیمایی اربعین حقیقتاً نمادی از عشق و دلدادگی به همه خوبی‌ها در عالم است.

دستگاه‌های مسئول چه در مرکز و چه در استان ها حتماً با تلاش شبانه‌روزی، خدمت‌رسانی به زائران را به ویژه در زمینه تغذیه، حمل و نقل و سلامت فراهم کنند و با تقویت مدیریت در مرز و پایانه های هوایی، زمینه بازگشت بدون دغدغه زائران را فراهم کنند.

راهپیمایی اربعین، جلوه‌ای از گردشگری زیارتی، سیاسی و عبادی است که از همه کشورهای جهان در این صحنه حاضر می‌شوند و باید این حضور باشکوه را به جهانیان معرفی کرد.

صنعت گردشگری در دوران کرونا به شدت آسیب دیده است، امیدواریم با کاهش تبعات بیماری کرونا این صنعت رونق بگیرد.

باید بر اجرای مصوبات سفرهای استانی اهتمام کنیم تا آثار سفرها برای مردم ملموس باشد و در این زمینه معاون اجرایی روند اجرای مصوبات را پیگیری کند و کارهای انجام شده را به مردم گزارش دهند.

تنوع در نحوه بکارگیری نیروی انسانی و پرداخت حقوق‌های متنوع و نامتناسب، پسندیده نیست و باید ساماندهی جدیدی با هدف اجرای عدالت ایجاد شود که در آن امور همه کارکنان دستگاه‌ها از جمله در زمینه پرداخت‌ها، آموزش و افزایش بهره‌وری، رصد و نظارت شود.

فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف به‌ویژه در حوزه آب، برق و انرژی یک ضرورت است. در اداره کشور نباید رودربایستی داشته باشیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی، اعمال مقررات و قانون ضروری است.

امروز افکار عمومی، بازگشایی حضوری مدارس را مطالبه می‌کند و باید مسئولین مربوطه با رعایت شیوه‌نامه‌ها زمینه تحقق این مطالبه را فراهم و با شیب مناسب به سمت آموزش حضوری حرکت کنند.

در مناطقی که واکسیناسیون عمومی به طور کامل انجام شده، باید زمینه آموزش حضوری با رعایت اصول بهداشتی فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *