اخبار داغ

برای رانش بخشی از سازه های آبی تاریخی شوشتر چاره اندیشی شود

به ‌زارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سید حکمت الله موسوی اظهار کرد: در پی گزارش های رسیده از پایگاه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر مبنی بر نفوذ آب به دیواره غربی آسیاب های جهانی، موضوع قطع فوری آب و رطوبت در حال نفوذ به بدنه غربی به سرعت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، […]

اشتراک گذاری
05 مهر 1400
83 بازدید
کد مطلب : 134386

به ‌زارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، سید حکمت الله موسوی اظهار کرد: در پی گزارش های رسیده از پایگاه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر مبنی بر نفوذ آب به دیواره غربی آسیاب های جهانی، موضوع قطع فوری آب و رطوبت در حال نفوذ به بدنه غربی به سرعت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش های رسیده از پایگاه میراث جهانی سازه های آبی شوشتر مبنی بر نفوذ آب احتمالی از شبکه فاضلاب شهری به دیواره غربی این سازه، بازدیدی از این دیواره ها داشتیم و به سرعت موضوع را در دستور کار و بررسی قرار دادیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: متأسفانه درپی نفوذ آب و رطوبت وارد شده، آسیب هایی در ایستایی دیواره غربی بوجود آمده که باعث فاصله گرفتن و شکاف عمیق در توده های خاک از دیواره غربی سازه ها شد و به همین دلیل و نیز اهمیت موضوع، از نزدیک تهدیدهای احتمالی در بدنه را مشاهده و ارزیابی اولیه کردیم.

او گفت: پیش از بازدید حضوری، بلافاصله و پس از اطلاع از این اتفاق مکاتبات و مذاکرات لازم با شرکت آب و فاضلاب شهرستان و استان صورت گرفت و همچنین موضوع خطرات احتمالی به اطلاع اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان و سایر دستگاه ها و مسئولان ذیربط رسانده شد و تقاضای ورود و کمک به رفع خطر را کرده ایم.

موسوی افزود: البته کارکنان زحمتکش شرکت آب و فاضلاب شهرستان تلاش هایی برای شناسایی محل شکستگی ها و تعمیرات مورد نیاز انجام دادند که جای تقدیر دارد و تا حدودی از نفوذ بیشتر آب و گسترش به همه بدنه غربی سازه ها جلوگیری شد.

او اضافه کرد: باوجود اصلاحات صورت گرفته و فعالیت هایی که هم اکنون در حال انجام هستند، متأسفانه مسیر نفوذ آب به شکل کامل قطع نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با تأکید بر اینکه با جدیت تمام در حال پیگیری این اتفاق هستیم، گفت: موضوع به اطلاع مدیر کل امور پایگاه ها در معاونت میراث فرهنگی کشور رسانده شده و بزودی دکتر فرهاد عزیزی از سازه ها بازدید خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به نفوذ آب در برخی از نقاط خسارت هایی به بدنه وارد آمده و با توجه به نزدیکی فصل بارش های پاییزی، احتمال اینکه شاهد آسیب های دیگری در آینده باشیم، دور از ذهن نخواهد بود. اما تلاش ما بر این است تا با سرعت بخشی به روند بررسی موضوع، این اتفاق را مدیریت و از خسارت های بیشتر جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *