اخبار داغ

آمریکا توان اعمال فشار و تحریم علیه ایران را ندارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مسعود براتی، کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: تیم مذاکره‌کننده نسبت به صحبت‌ها و وعده‌های طرف مقابل اعتماد داشت. تیم مذاکره‌کننده نسبت به مساله تحریم‌ها که مساله پیچیده‌ای است، آشنایی و تسلط لازم را نداشت، به همین علت بعضا فکر می‌کرد که توانسته تمام تحریم‌ها را رفع کند اما در واقعیت […]

اشتراک گذاری
05 مهر 1400
161 بازدید
کد مطلب : 134285

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مسعود براتی، کارشناس اقتصاد سیاسی گفت:

تیم مذاکره‌کننده نسبت به صحبت‌ها و وعده‌های طرف مقابل اعتماد داشت.

تیم مذاکره‌کننده نسبت به مساله تحریم‌ها که مساله پیچیده‌ای است، آشنایی و تسلط لازم را نداشت، به همین علت بعضا فکر می‌کرد که توانسته تمام تحریم‌ها را رفع کند اما در واقعیت این اتفاق نیفتاد و این به نگاه و اعتماد مردم خیلی آسیب جدی زد.

از نظر حقوقی ضعف‌ها و ایرادهای جدی و فنی به برجام وارد است، مثلا مکانیسم ماشه را در برجام داریم که از نظر حقوقی واقعا یک فاجعه محسوب می‌شود.

راستی‌آزمایی تعهدات طرف آمریکایی نباید تشریفاتی باشد، چون صحبت‌هایی در دوره قبلی می‌شد که نشان می‌داد تیم مذاکره‌کننده تعریفی تشریفاتی از راستی‌آزمایی دارد.

الان بایدن در شرایطی است که توان اعمال فشار و تحریم علیه ایران ندارد اما به‌محض اینکه این توان را به‌دست بیاورد حتما فشار را علیه ایران اعمال خواهد کرد، حالا چه مذاکرات در جریان باشد و چه به نتیجه رسیده یا نرسیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *