اخبار داغ

به راحتی واکسن های چینی به ایران صادر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: دولت چین در ارتباط با صادرات واکسن کرونا به ایران محدودیتی قائل نشده و به راحتی واکسن های چینی به ایران صادر می‌شود. علت تاخیر در واردات واکسن کرونا در چند ماه گذشته و در دولت قبل ۲ دلیل عمده دارد […]

اشتراک گذاری
05 مهر 1400
55 بازدید
کد مطلب : 134324

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت:

دولت چین در ارتباط با صادرات واکسن کرونا به ایران محدودیتی قائل نشده و به راحتی واکسن های چینی به ایران صادر می‌شود.

علت تاخیر در واردات واکسن کرونا در چند ماه گذشته و در دولت قبل ۲ دلیل عمده دارد که یک دلیل داخلی و دیگری بین المللی است.

در سطح بین‌المللی اتقافاتی افتاده، از دی سال قبل تولید واکسن در همه دنیا آغاز و توزیع شد که طبیعی است ابتدا مردم خود را واکسینه و بعد به دیگر کشورها ارسال می‌کنند.

برخی کشورها چون جمعیت محدودی داشتند، طبیعتا زودتر از ما واکسن دریافت می‌کردند و کشور ما با توجه به جمعیت زیاد باید مدت‌ها صبر می‌کرد.

در ابتدا همه شرکت‌ها تولیدات کمی داشتند و به خاطر همین ایران در ابتدا زیاد نمی‌توانست واکسن وارد کشور کند ولی اکنون این مساله رفع شده، چون تولیدات کشورهای دنیا بسیار افزایش یافته و واردات به کشور نیز زیاده شده است.

مساله دیگری که برای واردات واکسن کرونا در دولت قبلی با آن مواجه بودیم پروسه‌های اداری طولانی بود که باعث کندی و تعداد کم واردات واکسن می‌شد ولی در چند ماه گذشته و با روی کارآمدن دولت جدید تصمیم‌گیری‌های معاون اول رئیس‌جمهوری و همچنین ریاست‌جمهوری که مستقیم نظارت کرده و دستورات لازم را اعمال می‌کنند، مجموعه این کارها باعث تسریع واردات واکسن کرونا به کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *