اخبار داغ

وزارت نفت۷۸۰ میلیارد تومان به تکمیل۴۴۷ پروژه عام‌المنفعه خوزستان اختصاص داد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از قلم ماندگار، مهندس جواد اوجی عصر جمعه، (۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰)  در نشستی با حضور نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که درباره طرح‌های عمرانی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در اهواز برگزار شد، دستور تأمین ۷۸۰ میلیارد […]

اشتراک گذاری
04 مهر 1400
66 بازدید
کد مطلب : 134229

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از قلم ماندگار، مهندس جواد اوجی عصر جمعه، (۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰)  در نشستی با حضور نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که درباره طرح‌های عمرانی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در اهواز برگزار شد، دستور تأمین ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های اجرایی بدون در نظر گرفتن محدودیت مالی و پرداخت آنها تا پایان امسال را صادر کرد.

در این نشست مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که امسال ۴۴۷ پروژه مسئولیت اجتماعی با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار در استان خوزستان تکمیل می‌شود.

 بابک دارابی گفت: در استان خوزستان براساس برنامه‌ای ۵ ساله، ۹۹۲ پروژه تعریف شد که اواخر پارسال و ابتدای امسال ۴۲۱ پروژه ابلاغ شد و با دستور وزیر نفت در هفته گذشته که ۵۹ پروژه را با ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ کردیم.

وی افزود: با این تفاسیر از مجموع ۹۹۲ پروژه، ۴۴۷ پروژه در حال اجرا است و ۵۴۵ پروژه نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است و هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مجموع اعتبار این پروژه‌ها بوده که هزار و ۲۰۰ میلیارد هزینه شده و ۷۸۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه این پروژه‌ها همسو با مسئولیت اجتماعی و کمک به مناطق اطراف تاسیسات نفتی انجام می‌شوند، تصریح کرد: تعداد پروژه‌های تکمیل‌شده در سال ۹۶، ۲۰ پروژه با ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار، سال ۹۷، ۱۹۸ پروژه با ۱۰۸ میلیارد تومان و در سال ۹۸ ، ۲۳۸ پروژه با ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است.

دارابی با بیان اینکه در سال ۹۹ با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۷۱ پروژه با ۱۸۵ میلیارد تومان هزنیه تکمیل شد، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۴۴۷ پروژه در حال تکمیل با ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی می‌شود.

امسال ۵۰۰ واحد مسکونی برای ساکنان مناطق آلوده به گاز مسجد سلمیان تکمیل می‌شود

وی با تشریح انواع پروژه‌های در حال اجرا در حوزه‌های مختلف، اعلام کرد که اولویت طرح هادی روستایی، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان است گفت: همچنین امسال با دستور وزیر نفت، برای ۵۰۰ واحد مسکونی مناطق آلوده به گاز مسجد سلمیان تأمین اعتبار شد و تا پایان امسال قابل بهره‌برداری خواهد بود که تاکنون ۵۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران درباره اختصاص ۴ درصد از اعتبارات قراردادهای طرح نگهداشت و ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی برای طرح‌های عمرانی و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: ۱۸ شهرستان خوزستان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و ۳ هزار و ۱۱۰ میلیون دلار مجموع اعتبارات سرمایه‌گذاری‌ها بوده که ۴ درصد آن ۱۲۴.۴ میلیون دلار است.

دارابی یادآور شد:  با پیگیری در سال ۱۴۰۰ قرار شد هزار میلیارد تومان از این اعتبار را در این شهرستان ها هزینه کنیم و ریزپروژه‌ها هم مشخص شدند اما سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این اعتبار علی‌الحساب داده نمی‌شود.

مهندس اوجی، با اشاره به موضوع یادشده اعلام کرد که در این باره با مسئولان سازمان برنامه و بودجه نشستی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *