اخبار داغ

معرفی اجمالی بوستان ناجی یزد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بوستان ناجی از زمره باغ های یزد در دوره قاجار است که پس از اهدا به شهرداری به صورت بوستان بازسازی شده است.  این بوستان در مسیر قنات نجف آباد قرار گرفته و علاوه بر جنبه های تاریخی، امکانات رفاهی مناسبی را جهت بازدید و استراحت به گردشگران ارائه می […]

اشتراک گذاری
04 مهر 1400
155 بازدید
کد مطلب : 134265

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بوستان ناجی از زمره باغ های یزد در دوره قاجار است که پس از اهدا به شهرداری به صورت بوستان بازسازی شده است.  این بوستان در مسیر قنات نجف آباد قرار گرفته و علاوه بر جنبه های تاریخی، امکانات رفاهی مناسبی را جهت بازدید و استراحت به گردشگران ارائه می دهد.

عمارتی در میان این بوستان به چشم می خورد که دارای یک تالار با بادگیر، ۲ اتاق و قسمت های مختلف دیگر است. این عمارت و باغ با کاربری مسکونی و از املاک شخصی به نام ناجی بوده که در دوره های مختلف الحاقاتی به آن صورت گرفته است.

کوشک و باغ ناجی یزد نیز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. با ثبت این باغ تعداد باغ های ثبت شده استان یزد به ۳۱ عدد رسید. این بنا دارای چهار جبهه فعال در یک بنای مرکزی است که در قسمت شرقی، یک تالار با بادگیر و دو اتاق در بالا و در جبهه غربی، یک اتاق مرکزی جلو آمده که با سقف زیرزمین، دیوار ایجاد کرده است. این بوستان در مسیر قنات نجف آباد احداث شده است.
این بنا دارای پنج اتاق در طبقه همکف است که به جز جبهه شمالی بقیه قسمت ها دارای زیرزمین است.

این باغ که قبلا در تملک فردی به نام ناجی بوده است چند سالی است که توسط شهرداری بازسازی شده و در اختیار عموم قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *