اخبار داغ

تشکیل جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور در غذا و داروی اهواز

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از قلم ماندگار، جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد. در این جلسه دستورالعمل ممانعت از نگهداری توزیع فروش و نگهداری تجهیزات پزشکی سرمایه ای در مراکز توزیع فروش و مراکز درمانی […]

اشتراک گذاری
02 مهر 1400
130 بازدید
کد مطلب : 134031

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از قلم ماندگار، جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت محور در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

در این جلسه دستورالعمل ممانعت از نگهداری توزیع فروش و نگهداری تجهیزات پزشکی سرمایه ای در مراکز توزیع فروش و مراکز درمانی دولتی، خصوصی و مطب پزشکان تصویب شد.

همچنین در ادامه این جلسه نحوه تشکیل تیم مشترک برنامه زمان بندی و  تداخل فرآیند کشف تا تشکیل پرونده و رسیدگی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد: تمامی شرکت های توزیعی کالاپزشکی ها و مراکز درمانی ملزم به توزیع فروش و خرید تجهیزات پزشکی سرمایه ای مجاز ثبت شده در سامانه Imed.ir و دارای کد IRC باشند و در صورت مشاهده کالای قاچاق طبق قانون مبارزه با قاچاق برخورد قانونی اعمال شود.

همچنین در این جلسه یادآور شد؛ طبق ماده ۲۰ اصلاح شده در دستورالعمل مبارزه با قاچاق تجهیزات و ملزومات پزشکی، پرداخت بیمه، یارانه و تعیین بودجه برای مراکز درمانی فقط برای ملزومات پزشکی دارای برچسب اصالت مجاز و تایید شده قابل انجام خواهد بود و در صورت مشاهده ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در جریان بازرسی ها ضمن تشکیل پرونده و ضبط کالا موضوع تا صدور حکم نهایی از طریق مراجع قضایی ذیصلاح پیگیری شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *