اخبار داغ

برنامه جامع خوزستان در حال طراحی است

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از بتاب نیوز، استاندار خوزستان آقای صادق خلیلیان، در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: مردم عزیز خوزستان را دعوت می‌کنم که حتماً پروتکل‌های مرتبط با بیماری را رعایت کنند و به امر مهم واکسیناسیون اهتمام بورزند که در توقف […]

اشتراک گذاری
01 مهر 1400
96 بازدید
کد مطلب : 133977

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از بتاب نیوز، استاندار خوزستان آقای صادق خلیلیان، در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: مردم عزیز خوزستان را دعوت می‌کنم که حتماً پروتکل‌های مرتبط با بیماری را رعایت کنند و به امر مهم واکسیناسیون اهتمام بورزند که در توقف بیماری و حفظ مردم بسیار مؤثر است. امیدواریم بتوانیم دست به دست هم بدهیم و از بیماری کرونا و مشکلاتی که مردم در کشور و استان خوزستان با آن دست به گریبان هستند، عبور کنیم.

وی افزود: نظام اسلامی ما ریشه در تاریخ مبارزات ملت ایران دارد؛ با ملی شدن نفت، قیام سال ۴۲ و نهایتاً پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷. مرحوم امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب بیان کرده بودند که یاران من در گهواره‌ها هستند، یعنی نسلی خواهد آمد که انقلاب را به پیروزی خواهد رساند.

خلیلیان بیان کرد: ما دیدیم که همان نسل با حضور قاطبه ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر کشور حاکم کرد و همان نسل در دفاع از این نظام و آب و خاک در هشت سال دفاع مقدس از سرزمین ایران دفاع کرد و برای اولین بار در ۲۰۰ سال گذشته اجازه نداد تهاجمی به کشور صورت گیرد و یک وجب از خاک از دست برود. این موضوع ریشه در توانایی‌های انقلاب اسلامی دارد که کشور را مقتدر کرد و عزت را بازگرداند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عزت ملی از زمان قاجار دچار خدشه شده بود و بیگانگان بر مقدرات کشور حاکم شده بودند، گفت: بیگانگان، در عزل و نصب نخست‌وزیران و اطراف پادشاهان نفوذ داشتند. پس از رفتن قاجار، استکبار جهانی و نظام سرمایه‌داری استعمارگر، پادشاه ایران را تعیین کرد و دیگر نه تنها نخست‌وزیران را که پادشاه یک کشور را جابه‌جا می‌کرد. انقلاب اسلامی کشور را از این وضعیت نجات داد و ما باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس پایه‌های این نظام را مستحکم کرد، ادامه داد: استکبار جهانی قطعاً در برآورد صحیحی که از انقلاب داشت، پیش‌بینی تغییر معادلات جهانی و منطقه‌ای را داشت و به همین خاطر صدام، این مزدور پنهان خود را با کمک قدرت‌های ارتجاعی منطقه به حمله به ایران مأموریت داد.

خلیلیان بیان کرد: به یاد دارم وقتی که در هفته اول جنگ، ارتش صدام به پشت دیوار ورودی شهر اهواز رسیده بود، رزمندگان جلوی پیشروی بیشتر را گرفتند و بعد از آن به تدریج پیروزی‌های بزرگی به دست آمد و سرانجام دشمن با خفت به بیرون رانده شد.

وی افزود: در دفاع مقدس جوانان عزیز، نخبگان و دلاورانی را تقدیم کردیم. خاک کشور ما با خون آن‌ها آغشته شد؛ ایثارگرانی چه به صورت آزادگانی که در زندان‌های صدام بودند و یا جانبازانی که شهدای زنده هستند. رزمندگان همچنان در صحنه حضور دارند. خانواده شهدا با قدرت و اعتماد کامل به نظام جمهوری اسلامی در صحنه حضور دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی به کشور، بیان کرد: در گزارش‌هایی که توسط یکی از سازمان‌های تحت پوشش سازمان ملل منتشر می‌شود، شاخص توسعه کشورها را هر ساله اعلام می‌کنند. وقتی شاخص توسعه کشور را در دهه اخیر با پیش از انقلاب مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که کشور ما از یک کشور کمتر توسعه‌یافته به یک کشور با توسعه بالا ارتقاء یافته است و این، کلیت حرکت نظام است.

وی با بیان اینکه کشور در دهه اخیر با محاصره اقتصادی توسط آمریکا و هم‌پیمانانش و بی‌تدبیری‌هایی که رخ داد مشکلاتی پیدا کرد، گفت: عناصری روی کار آمدند که متأسفانه حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران را حفظ نکردند. ما باید بتوانیم با رانت‌خواری و فساد اقتصادی مبارزه کنیم، به خصوص از جانب مسئولین.

خلیلیان گفت: موضوع دیگر، بحث توزیع امکانات و عدالت در کشور است. از این نظر مقام معظم رهبری فرمودند که ما عقب هستیم؛ یعنی پیشرفت کرده‌ایم اما در بحث عدالت متناسب نبوده است و باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم چرا که یکی از اهداف بعثت پیامبران، استقرار عدالت در جامعه است و در مطلع قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز آیه‌ای نوشته شده که این هدف را نشان می‌دهد و ما باید با جدیت در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با تلاش شبانه‌روزی کشور را به اهداف مقدسی که در انقلاب اسلامی وجود داشت، برسانیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال ۹۴ اعلام کردند که نقشه راه جمهوری اسلامی شش ویژگی است که در تفکر امام به عنوان معمار انقلاب نهفته است و این ویژگی‌ها را تبیین کرده‌اند. امام خمینی(ره) فرمایشی داشتند و مضمون آن، این است که حفظ نظام از واجبات است. مقام معظم رهبری این را تفسیر کردند و گفتند که حفظ نظام از این نظر اهمیت دارد که محتوای این نظام حفظ شود وگرنه دشمن به این راضی است که اسمی از اسلام در این سرزمین حاکم باشد اما آن را از درون تهی کند. وظیفه و رسالت ما رسالت سنگینی است. حفظ حرمت خون شهدا و تکریم خانواده‌های آن‌ها نیز در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان وظیفه و رسالت سنگینی داریم، ادامه داد: رئیس جمهور در جلسه‌ای که به من رأی اعتماد داده شد، بیان کرد استانی که روی گنج نشسته است نباید چنین وضعیتی داشته باشد. هر جای استان خوزستان را نگاه می‌کنیم عقب‌ماندگی به ویژه عقب‌ماندگی‌هایی که در این هشت سال تشدید شد، وجود دارد. آیا قرار بود نظام مقدس جمهوری اسلامی به این نقطه برسد؟ خوشبختانه در انتخابات ریاست جمهوری مردم انتخاب خود را کردند؛ یک انتخاب راهبردی، بازگشت به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی با یک دولت انقلابی و مردمی.

وی با اشاره مشکلات استان خوزستان گفت: دولت اراده دارد که کشور را در مسیر اهداف انقلاب اسلامی با سرعت پیشرفت دهد و از ما خواستند که تمام تلاش خود را در این استان با همکاری همه مردم دنبال کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

خلیلیان افزود: باید دست به دست هم بدهیم، بیش از این فرصت از دست دادن زمان را نداریم. وقتی مشکلی وجود داشته باشد، مسئولین وظیفه برطرف کردن آن را دارند. من شاهد خونسردی عجیبی در مدیران ارشد استان خوزستان بودم که نظاره‌گر مشکلات در این هفت، هشت سال اخیر بوده‌اند و وقتی در جلسات صحبت می‌کنیم، انگار آن‌ها نبودند که باید این مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: برخی از مشکلات تنها نیاز به اعتبار ندارند بلکه به هماهنگی، تلاش، کوشش و عدم انفعال نیاز دارند. از چذابه تا اروندکنار و در مرکز استان خوزستان و در حاشیه‌ها مواردی را مشاهده کردم که در شأن این نظام نیست. بعید می‌دانم که در تهران در مخیله مسئولین چنین صحنه‌هایی بگنجد که چنین وضعیتی در استان خوزستان وجود دارد.

استاندار خوزستان گفت: باید با تمام قوا تلاش کنیم که وضعیت را تغییر دهیم؛ این اراده در سطح ملی و استان خوزستان وجود دارد و نیازمند همکاری و همفکری همه ما است. مسئولین در دولت، نمایندگان، قوه قضائیه، نهادهای حاکمیتی و رسانه‌ها به عنوان ارکان این نظام حکمرانی تلقی می‌شوند.

وی افزود: برای استان خوزستان یک برنامه جامع در حال طراحی داریم که باید با اهداف مشخص، ریل‌گذاری شود تا به رفت و آمد دولت‌ها و افراد ربط نداشته باشد. ان‌شاءالله به حول و قوه الهی این مسیر را طی خواهیم کرد.

خلیلیان گفت: این سرزمینی است که شهدای ما در آن آرمیده‌اند، آباء و اجداد ما در خاک آن دفن شده‌اند، ما در آن زندگی می‌کنیم و نسل آینده در این استان باید زندگی کند. بنابراین وظیفه ما بسیار سنگین است و کار شبانه‌روزی و همت همگانی می‌طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *