اخبار داغ

در صورت واردات، قیمت خودروهای اروندی نصف می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از بازتاب خوزستان، عبدالرضا عساکره  در خصوص تاثیر واردات خودرو بر بازار خودروهای پلاک اروند، اظهار کرد: اگر واردات خودرو آزاد شود، آسیب بسیار زیادی به نمایشگاه‌داران و فعالان بازار خودرو وارد می‌شود و قیمت خودروهای پلاک اروند موجود در بازار به نصف قیمت می‌رسد. وی […]

اشتراک گذاری
30 شهریور 1400
121 بازدید
کد مطلب : 133774

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از بازتاب خوزستان، عبدالرضا عساکره  در خصوص تاثیر واردات خودرو بر بازار خودروهای پلاک اروند، اظهار کرد: اگر واردات خودرو آزاد شود، آسیب بسیار زیادی به نمایشگاه‌داران و فعالان بازار خودرو وارد می‌شود و قیمت خودروهای پلاک اروند موجود در بازار به نصف قیمت می‌رسد.

وی افزود: بیشتر نمایشگاه‌داران خودروهایی با قیمت‌های بالا دارند و این امر آسیب بزرگی به آن‌ها وارد می‌کند. به عنوان مثال قیمت پلاک اروند یک دستگاه خودروی النترا مدل ۲۰۲۱، در صورت آزاد شدن واردات حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون قیمت دارد و از طرفی خودرو پژوپارس نیز در همین بازه قیمتی قرار دارد؛ این موضوع باعث برهم خوردن و بلاتکلیفی بازار خودرو می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اهواز گفت: به دلیل جو روانی ایجاد شده در بازار خودرو مبنی بر بحث واردات، معاملات خودروهای خارجی مطلقا در بازار انجام نمی‌شود. قیمت خودروهای خارجی فعلا کاهشی نداشته است مگر اینکه مالک، قیمت کمتری را در نظر گرفته باشد اما خودروهای تولید داخل از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

عساکره در خصوص معاملات خودرو در بازار عنوان کرد: میزان خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار به صفر رسیده است و خریداری در این بازار وجود ندارد و خودروهای داخلی نیز با کاهش ۵۰ درصدی در میزان معاملات روبه‌رو شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر واردات خودرو به صورت کامل و نه مشروط، آزاد شود، اشتغالزایی بسیار زیادی در این خصوص ایجاد می‌شود اما فعلا صحبت از واردات با شرط و شروط مطرح شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۴ شهریورماه) ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو را رفع و تصویب کردند که واردات خودرو با شرایطی آزاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *