اخبار داغ

حمایت از سرمایه گذران داخلی رکن اصلی توسعه در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از بتاب نیوز، پیمان نجف پور در یادداشتی می گوید: حمایت از سرمایه گذاران داخلی رکن اصلی توسعه و مسیری برای جذب سرمایه گذاران خارجی است ، چرا که بازار پول و سرمایه به عنوان ۲ بال اقتصاد باید به طور هماهنگ حرکت کنند. کشورهای جهان به ویژه […]

اشتراک گذاری
30 شهریور 1400
126 بازدید
کد مطلب : 133811

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از بتاب نیوز، پیمان نجف پور در یادداشتی می گوید: حمایت از سرمایه گذاران داخلی رکن اصلی توسعه و مسیری برای جذب سرمایه گذاران خارجی است ، چرا که بازار پول و سرمایه به عنوان ۲ بال اقتصاد باید به طور هماهنگ حرکت کنند.

کشورهای جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه برای تقویت اقتصاد که شامل جذب سرمایه، افزایش تولید و بالا بردن اشتغال و در نهایت رسیدن به رشد و توسعه ، برنامه های متعددی را به مرحله اجرا می گذارند.

سرمایه و سرمایه گذاری های داخلی در عرصه بین المللی نیز در رشد و توسعه اهمیت بسیار بالایی دارند ، همواره یکی از دغدغه های اساسی کارشناسان مالی در جهان ایجاد بازارهای متنوع پول ، سرمایه و همچنین اثرات متقابل این دو بازار است.

در واقع در بازارهای مالی تولیدات داخلی این روابط هر روز گسترده تر می شود و شرایط به گونه ای می شود که بازار پول و سرمایه به عنوان دو بال اقتصاد به طور هماهنگ با هم حرکت می کنند و حرکت یکی در واقع تکمیل حرکت دیگری است و در این ۲ بازار می توانند موجبات رشد غیرتورمی و رشد درون زای اقتصاد کشورها را فراهم سازند.

بر اساس سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و فقرزدایی ضرورت دارد که بخش خصوصی فعال شود و علاوه بر اصل ۴۴ ، در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هم به تقویت نقش مردم در اقتصاد و به خصوص اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه شده است.

با توجه به فراهم شدن زمینه ارتباط بیشتر با بازارهای جهانی باید با تقویت روابط بین‌الملل و ارتباط با دارندگان فن‌آوریهای روز دنیا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی هر دو مسیر یعنی هم تقویت شرکتهای خصوصی تولیدی و هم شرکت های دانش بنیان داخلی و هم انتقال تولیدات و محصولات و تکنولوژی روز دنیا را باید توأمان می پیماییم .

یعنی به جای واردات کالا ، حمایت از سرمایه گذار داخلی و البته با ورود تکنولوژی مد نظرش و با مدیریت صحیح در راستای اهداف کلان و اسناد بالادستی به مصرف برسد تا در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، استفاده از سرمایه گذاران داخلی برای تولید محصولات صادرات محور باشد.

فعالین بخش خصوصی به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی می‌توانند با تکیه بر توان داخلی و افزایش تولیدات در کنار صادرات محصولات و خدمات عاملی برای اشتغال زایی و همچنین افزایش ارزآوری به کشور شوند البته در این میان نباید از این موضوع غافل شد که دستگاه‌های متولی نیز باید با حمایت از بخش خصوصی به دنبال تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری باشند.

از آنجایی سرمایه گذاری بخش خصوصی باعث افزایش توان تولید و زیرساخت‌های لازم در کشور در جهت توسعه و آبادانی موثر هستند ، باید تمامی دستگاه‌های اجرایی ، خدماتی و…. به کمک بخش خصوصی بیایند تا با هم افزایی به دنبال توسعه خدمات رسانی باشند نه اینکه با دخالت های گاه و بیگاه مسئولین استانی باعث بی انگیزگی سرمایه گذاران داخلی شوند .

در تمام دنیا و خصوصاً کشورها در حال توسعه دولت برای حمایت از بخش خصوصی و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی تسریع و تسهیل بروکراسی اداری و همچنین معافیت چند ساله سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری خصوصاً در مناطق محروم تر کشورهایشان می کنند .

اما متاسفانه در استان خوزستان دیده شده که برخی مسئولین و متولیان امور دولتی به جای حمایت و از سرمایه گذار با دخالت های مکرر باعث ضربه به سرمایه گذاران بخش خصوصی می شوند ، در حالی که در حتی در استانهای همجوار خوزستان با بر طرف کردن و تسهیل در امور اداری مربوطه و فراهم کردن تمام مسیر باعث جذب سرمایه گذران می شوند و اینگونه است که استان ما هر روز محروم و محروم تر می شود .

با روی کار آمدن مجلس انقلابی و دولت آیت الله رئیسی (دولت محرومان) این امید را داریم که با حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذران داخلی شاهد رونق اقتصاد ، ایجاد اشتغال پایدار ، توسعه استان خوزستان در کمک به تولید تولید ملی و رفتن به سمت ایرانی آباد باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *