اخبار داغ

در دوره‌های گذشته سیاسی‌بازی غلبه پیدا کرده و مطالبات رهبری زمین مانده

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مهدیه خادم، دبیر جبهه بانوان مطالبه‌گر در نشست با معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم، خانم انسیه خزعلی به نکاتی اشاره کرد که بخشی از نکات ایشان را در ادامه می‌آوریم. مهدیه خادم گفت: ما انتظار داریم معاونت امور زنان و خانواده در راستای اهداف و آرمان‌های نظام […]

اشتراک گذاری
29 شهریور 1400
147 بازدید
کد مطلب : 133599

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مهدیه خادم، دبیر جبهه بانوان مطالبه‌گر در نشست با معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم، خانم انسیه خزعلی به نکاتی اشاره کرد که بخشی از نکات ایشان را در ادامه می‌آوریم.

مهدیه خادم گفت: ما انتظار داریم معاونت امور زنان و خانواده در راستای اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و نظارت کند. متاسفانه در دوره‌های گذشته سیاسی‌بازی غلبه پیدا کرده و مطالباتی که حضرت آقا در این حوزه داشتند، روی زمین مانده اند. همچنین مطالبات در این حوزه بسیار زیاد است و خوب است بتوانید گزارشات فصلی، ۶ماهه و سالانه در مورد مطالبات حضرت آقا که انجام شده اند به مردم بدهید. چراکه در دوره‌های گذشته پیگیری‌ها در راستای اسناد بین المللی و یا مبنی بر تفکرات فمنیستی و لیبرالی بوده اند. این‌ها برای مردم و خانواده‌های مومن و انقلابی قابل پذیرش نیست.


نکته اول فرزندآوری و جمعیت است. شما آن عزم ملی که در دهه ۶۰ برای سیاست‌های کاهش جمعیت بود را ببینید، به طور مثال حتی روی دستمال و قوطی چای و… این نگاه تبلیغات می‌شد. اما اکنون برای افزایش جمعیت، چنین کار ابتدایی‌ای هم انجام نمی‌شود. همچنین وزارت صمت با این سیستم عظیمی که دارد یا خود وزارت بهداشت، در درمانگاه، بیمارستان و مرکز بهداشتی یک پوستر تشویق فرزندآوری به عنوان یک قدم حداقلی، ارائه نکرده است.

دبیر جبهه بانوان مطالبه‌گر ادامه داد: ما انتظار داریم معاونت امور زنان خانواده علمدار این موضوع باشد و حضرت آقا فرموده اند که باید یک اقناع نخبگانی در این خصوص صورت گیرد. ولی فقیه در این خصوص میگویند: فرهنگ سازی تعطیل است. نهاد‌های دولتی بماند، نهاد‌های انقلابی (سپاه، سازمان تبلیغات و…)، به غیر از یک سال اخیر که در اثر حرکت نیرو‌های مردمی اتفاقاتی افتاده، این نهاد‌های همسو هم در خواب غفلتند. البته امید داریم با این دولت انقلابی، در حوزه فرزندآوری و جمعیت، ورق برگردد.

وی ادامه داد: نکته دوم حجاب، عفاف، مد و لباس است که این حوزه که جزو مطالبات اصلی نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید. چراکه ارکانِ مهمِ سیاست، اقتصاد و فرهنگ است. اما ۸ وظیفه برای معاونت در این خصوص طراحی شده که به نظر می‌رسد معاونت زنان و خانواده دولت قبل اراده‌ای نسبت به آن نداشتند.

یکی از این موارد “همکاری با صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد در خصوص ترویج الگو‌ها و نماد‌های بومی ایرانی” بوده است. شما کافیست همین فیلم، سریال دورهمی، خندوانه و عصر جدید را ببینید تا عفاف، حجاب، منبر و تبلیغ همگی زیر سوال بروند. تا کی قرار است صداوسیما جمهوری اسلامی، برخلاف آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی کار کند؟ جوان و نوجوان ما حق دارند که فیلم و سریال سالم ببینند. این مسئله جز وظایف شما نیز هست. حضرت آقا میفرمایند در خصوص مسائل زن و خانواده، نقش صداوسیما ۱۰۰درصدی است. پس فشار از طرف معاونت بر صداوسیما به منظور حل این معضلات، ضروریست.
کارگروه مد و لباس هم تعطیل است. سال گذشته یا قبل از، برای مد و لباس فجر، جشنواره لباس عروس گذاشتند! دختران ما لباس و مانتویی دیگر ندارند و الان پوشش، بلوز-شلوار شده است. از این رو؛ از دیگر وظایف شما، پیگیری فرهنگ عفاف و حجاب در مورد زنان آسیب دیده است. بماند که در دولت قبل کارگر جنسی به رسمیت شناخته شد و مراکزی برای این‌ها ساختند که معلوم نیست بر اساس کدام یک از اهداف انقلاب اسلامی بود.

پیشنهاد می‌کنیم که با گروه‌های مردمی در ارتباط باشید. ما رصد‌های دقیق در خصوص مسایل مختلف انجام داده ایم. شما بیایید در مشهد تا در آنجا اتاق‌های عملیات و قرارگاه جنگی طراحی کنیم. ما زن جنگنده و فرمانده جنگ نرم می‌خواهیم. ما از شما دعوت میکنیم در مشهد، یک اتاق عملیات جنگ نرم با حضور کارشناسان، تراوش فکری و طراحی عملیات انجام شود تا در کنار راهکار‌های ایجابی، یک سری کار‌های موثر با چاشنی سلبی انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *