اخبار داغ

نگاه غربگرایانه دولت؛ مانع عضویت ایران در سازمان شانگهای

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در واکنش به عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای اظهار کرد: ایران سال‌ها است که به عنوان عضو ناظر در اجلاس شانگهای حضور دارد که این اجلاس عملاً به یک سازمان تبدیل شده است. این سازمان حول مسائل امنیتی شکل گرفت […]

اشتراک گذاری
29 شهریور 1400
155 بازدید
کد مطلب : 133682

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمد صادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در واکنش به عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای اظهار کرد:

ایران سال‌ها است که به عنوان عضو ناظر در اجلاس شانگهای حضور دارد که این اجلاس عملاً به یک سازمان تبدیل شده است.

این سازمان حول مسائل امنیتی شکل گرفت اما مسائل اقتصادی نیز در آن توسعه پیدا کرد. لذا فرصت‌های خوبی را برای توسعه اقتصاد صادرات محور ایجاد کرد که این موضوع جزو اهداف رئیسی و همچنین نیاز کشور است.

متاسفانه در دولت قبلی صرفاً شاهد حضور رئیس جمهور و سخنرانی وی در سازمان شانگهای بودیم. طرف‌های مقابل در سازمان شانگهای، مخصوصاً چینی‌ها وقتی نگاه رو به غرب دولت روحانی را می‌دیدند با حضور ایران به عنوان عضو اصلی موافقت نمی‌کردند. حتی روسیه نیز چندان مایل به عضویت ایران در این سازمان نبود.

اما الان شرایط تغییر کرده؛ روسیه و چین به عنوان عضو اصلی این سازمان بین‌المللی می‌دانند که ایران به دنبال تبدیل اقتصادش از نفت فروشی به اقتصاد صادرات محور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *