اخبار داغ

نام گذاری کاروان ورزشی به نام شهید سلیمانی یک کار بسیار ارزشمند بود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رهبرمعظم انقلاب صبح امروز در حسینه امام خمینی (ره) با قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران دیدار کردند. حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو اظهار کردند: شما با قهرمانی خودتان اثبات میکنید که کارهایی که به ظاهر نشدنی است، در […]

اشتراک گذاری
27 شهریور 1400
128 بازدید
کد مطلب : 133374

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رهبرمعظم انقلاب صبح امروز در حسینه امام خمینی (ره) با قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو اظهار کردند:

شما با قهرمانی خودتان اثبات میکنید که کارهایی که به ظاهر نشدنی است، در واقع شدنی است. این برای کشور ما خیلی آورده‌ی مهمی است. این پیام برای دوران ما بسیار ارزشمند است. دستگاههای زیادی مشغول برنامه‌ریزی‌اند، در کارند برای اینکه جوان ایرانی را از امید و نشاط دور کنند، دچار افسردگی کنند، دچار ناامیدی کنند. در یک چنین فضایی شما این پیام امید را تزریق میکنید به کل جامعه. این بسیار ارزشمند است.

قهرمان‌های ورزشی آموزگاران ایستادگی و امید و نشاط‌ هستند

مقام معظم رهبری:

قهرمانی در مسابقات ورزشی به خصوص در سطح بین‌المللی حامل یک پیام مهمی است. آن پیام عبارت است از پیام توانایی، نشاط، همت، قدرت اراده، یعنی همه احساس میکنند که این کسی که توانست قهرمان بشود، روی سکو‌ی قهرمانی بایستد، همت کرده، اراده کرده، توانایی خودش را بالفعل کرده، نشاط به جامعه می‌بخشد. این پیام مهم قهرمانی در صحنه‌های بین‌المللی ورزشی است. در واقع قهرمانها آموزگاران ایستادگی و امید و نشاطند.

نام گذاری کاروان ورزشی به نام شهید سلیمانی یک کار بسیار ارزشمند بود

رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو:

این رفتار اخلاقی و جوانمردانه‌ای که شماها همراه با معنویت نشان دادید؛ نامگذاری کاروان ورزشی بنام شهیدان و بخصوص بنام شهید سلیمانی این یک کار بسیار ارزشمند است، اهداء مدال از سوی چند نفر از قهرمانها به شهیدان خاص، اسم آوردند که این مدال به فلان شهید اهداء میشود. اینها خیلی با ارزش است.

استفاده از چفیه بعنوان نماد ایثار و مقاومت و سجده‌ی خدا برروی چفیه. اینها ارزش است، اینها معنویت را در سطح افکار عمومی جهان و احساسات جهانی می‌پراکند، منتشر میکند، خیلی باارزش است. حجاب بانوان ورزشکار که این دختر عزیزمان گفتند واقعاً ارزش بزرگی است، پوشش چادر قهرمان طلایی این مسابقات در جایگاه پرچمداری با چادر لباس ایرانی زن مسلمان ،این را در مقابل چشم مردم دنیا نشان دادن، صحنه‌ی ابراز عشق و محبت به پرچم عزیز ایران، اشک شوق، اشک غیرت در مقابل پرچم که دارد میرود بالا، صحنه‌ی نماز خواندن، صحنه‌ی در آغوش گرفتن حریف مغلوب، صحنه‌ی احترام تیم والیبال به مادر شهید.

نشان ایرانی در دنیا درخشید

رهبر انقلاب به خاطر استفاده از لباس ورزشی ایرانی در توکیو تجلیل کردند و گفتند:

یک نکته قابل توجه این است که از تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی در داخل کشور حمایت کنید. من شنیدم که امسال چندین کشور از لباس ورزشی‌ای که محصول تولیدی کشورمان بود استفاده کردند. این نشان ایرانی در دنیا درخشید. خب در واقع توانستند انحصار کلیشه‌ای بعضی از نشانهای بین‌المللی را با این بشکنند این خیلی باارزش است. این را حمایت بکنید. هم از این تولیدی حمایت بشود، هم بقیه‌ی ابزارهای ورزشی در داخل تولید بشود و همان‌طور که اینجا در مورد لباس توانستید این برتری را به دست بیاورید، در مورد بقیه‌ی ابزارهای ورزشی هم احتمالاً خواهید توانست.

عدالت ورزشی باید مورد توجه قرار بگیرد

رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو:

از لحاظ اشتغال، از لحاظ مشکلات زندگی و معیشتی به این قهرمانانی که دچار مشکلاتی در این زمینه‌ها هستند، به معنای واقعی کلمه رسیدگی بشود. یعنی این عدالت ورزشی در همه جا، هم از لحاظ جغرافیایی، هم از لحاظ نوع ورزشها یک عدالتی بیش از آنچه که امروز دارد اعمال میشود، بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

قهرمانی با ناداوری، بند و بست سیاسی، رشوه، دوپینگ یا وطن‌فروشی هیچ ارزشی ندارد

مقام معظم رهبری:

قهرمانی و مدال‌آوری هم مثل خیلی از چیزهای دیگر عالم، درست و نادرست دارد، سالم و ناسالم دارد. بعضی از قهرمانی‌ها یا مدال‌آوری‌ها سالم نیست، ناسالم است. ارزشمند نیست. شما نمونه‌های این را در دنیا خیلی دیدید. از ناداوری‌ها و بند و بست‌های سیاسی و رشوه‌دادن‌هایی که در برخی از میادین ورزشی بین‌المللی اتفاق افتاده بگیرید تا کاری که یک ورزشکار ممکن است بکند و از مواد نیروزا، دوپینگ و فلان استفاده کند. این قهرمانی ارزش ندارد؛ تا آنجایی که یک ورزشکار به مدال دست پیدا میکند به مدد وطن‌فروشی، یا به مدد خودفروشی. این مدال هیچ ارزشی ندارد، این ضد ارزش است. این قهرمانی؛ آن قهرمانی ارزشمند نیست.

زنهای ورزشکار ما ثابت کردند حجاب مانع درخشش زنان نیست

رهبر انقلاب بیان کردند:

زنهای ورزشکار ما در این نوبت مسابقات جهانی و نوبتهای قبل هم همین‌طور ثابت کردند که حجاب اسلامی مانع درخشش نیست کما اینکه ما در میدان سیاست هم این را ثابت کردیم،‌ در میدان علم هم این را ثابت کردیم، در میدانهای مدیریتی هم این را ثابت کردیم، در میدانهای ورزشی هم شما ثابت کردید.

حجاب مانع درخشش زنان نیست برخلاف تبلیغات دشمنان و فریفتگان به حرفهای دشمنان که راجع به حجاب چیزهایی را میگفتند و می‌بافتند و منتشر میکردند. این حجاب شما به زنهای کشورهای مسلمان دیگر هم روحیه داد. من شنیدم زنهای ورزشکار بیش از ده کشور مسلمان دیگر در این سالها با حجاب در میادین بین‌المللی ورزش ظاهر شدند. این کارها معمول نبود این کار را شما کردید. بعنوان قهرمان و ورزشکار ایرانی این کار را کردند این راه را باز کردند.

رژیم سفّاک و نسل‌کش و نامشروع صهیونیستی سعی میکند با حضور در میدانهای ورزشی بین‌المللی برای خود مشروعیت دست‌وپا کند

رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو:

رژیم سفّاک و نسل‌کش و نامشروع، سعی میکند با حضور در میدانهای ورزشی بین‌المللی برای خودش مشروعیت دست‌وپا کند، برای این کار از میدانهای ورزشی استفاده میکند. مستکبرین جهانی هم، وابستگان آنها هم کمک میکنند و از او پشتیبانی میکنند. در این حوزه من به شما عرض میکنم، هم به مسئولین محترم ورزش، هم به خود ورزشکارها، به‌هیچ‌وجه منفعل نشوید، به‌هیچ‌وجه منفعل نشوید.

البته آنها اقدامات مقابله‌ای انجام میدهند؛ این وظیفه‌ی وزارت ورزش، وزارت امور خارجه، دستگاه‌های حقوقی هست که از راه‌های حقوقی و از راه‌های دیپلماسی از ورزشکار حمایت کنند، نگذارند به او ظلم بشود. ما نمیتوانیم به خاطر یک مدال، یعنی ورزشکار آزاده‌ی سربلند نمیتواند به خاطر یک مدال با نماینده‌ی یک رژیم جنایتکار دست بدهد در میدان ورزشی و او را عملاً‌ به رسمیت بشناسد. این کار سابقه هم دارد، حالا امروز برای رژیم صهیونیستی جنجال میکنند اما در گذشته رژیم سابق آپارتاید آفریقای جنوبی همین‌جور بود، خیلی از ورزشکارهای دنیا مسابقه نمیدادند با او، آن رژیم از بین رفت نابود شد، این هم از بین خواهد رفت، این هم نابود خواهد شد. بنابراین مسئله‌ی خیلی مهمّی است، از حقوق ورزشکار ایرانی و حتی ورزشکارهای غیر ایرانی که به خاطر مواجه نشدن با نماینده‌ی رژیم صهیونیستی دچار محرومیت و اینها شدند مثل همین ورزشکار الجزایری این دفعه، باید دستگاه‌ها از اینها دفاع کنند، باید از اینها حمایت بکنند.

امکانات بسیاری از شما کم و محدود اما همت‌ و اراده‌تان قوی بود

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار کردند:

بنده اگر در پی قهرمانی‌های گوناگون ورزشکارانمان یک پیام کوتاه دو کلمه‌ای عرض میکنم، بدانید از عمق جان هست چون قدر این حرکت شما را انسان میداند.

بسیاری از شماهایی که توانستید سکوهای جهانی را فتح کنید و پرچم کشورتان را در مقابل چشم همه‌ی مردم دنیا بالا ببرید، امکانات بسیار محدودی داشتید، امکانات کمی داشتید، امکاناتتان ناچیز بود بخصوص در بعضی از مناطق کشور که امکانات محدودتری دارند، اما همتتان بالا بود، اراده‌تان قوی بود، عزمتان راسخ بود؛ این برای جوانان کشور پیام است.

تأکید رهبر انقلاب بر کیفی‌سازی ورزش بین‌المللی و اعزام تیم‌ها و ورزشکاران مدال آور به مسابقات بین‌المللی

رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران:

یک نکته‌ی دیگر هم که قبلاً گفتم، مسئله‌ی کیفی‌سازی ورزش بین‌المللی است. تکیه کنید بر اعزام در رشته‌های مدال‌آور، ما در برخی از رشته‌ها استعدادهای خیلی خوبی داریم و مدال‌آوری‌مان خیلی خوب است و نیز بر ورزشکاری که احتمال مدال‌آوری‌اش وجود دارد، یعنی واقعاً تیم ملی را، مجموعه‌ی ورزشهای بین‌المللی را که از ایران عازم میشوند اینها را باکیفیت بالا بفرستید. کمیّتها را هرچه بتوانید کمتر کنید بهتر است، امسال کاروان پارالمپیک ما خیلی ظرفیتش کمتر از دفعه‌ی قبل بود اما مدال‌آوری‌شان خیلی خوب بود، توانستند کار کنند، این مسئله‌ی باکیفیت را اینها یک مقداری بیشتر رعایت کردند، این را دنبال کنید.

یک مأموریت مهم برای دستگاههای ورزشی این است که رتبه‌ها را در المپیک بالا ببرید. بله، حالا اشاره کردند که در آن یک چهارم اول ما قرار داریم. لکن خب ایران کشور سرافرازی است. ما هر چه بتوانیم رتبه‌ها را بالا ببریم بهتر است. برنامه‌ریزی کنید که بتوانید ان‌شاءالله رتبه‌ی کشور را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *