اخبار داغ

جاذبه های دیدنی و تفریحی کیش

کیش یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران بوده که از قطب‌های مهم تفریحی هم محسوب می‌شود. چه با تور کیش سفر می‌کنید، چه به‌صورت شخصی، بهتر است لیستی از تفریحات این جزیره رویایی داشته باشید تا هم در وقت خود صرفه‌جویی کنید و هم مکانی را جا نیندازید. اسکله تفریحییکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1400
189 بازدید
کد مطلب : 133334

کیش یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران بوده که از قطب‌های مهم تفریحی هم محسوب می‌شود. چه با تور کیش سفر می‌کنید، چه به‌صورت شخصی، بهتر است لیستی از تفریحات این جزیره رویایی داشته باشید تا هم در وقت خود صرفه‌جویی کنید و هم مکانی را جا نیندازید.

اسکله تفریحی
یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری جزیره کیش اسکله تفریحی نام دارد. این اسکله هم برای اقامتی کوتاه مدت و هم برای گذراندن یک روز هیجان‌انگیز مناسب است. قایق‌های کف شیشه‌ای شما را به دنیای زیر آب می‌برد تا با دیدن ماهی‌ها و شن‌های سفید به وجد بیایید. زیبایی این اسکله شب و روز نداشته و هر ساعتی زیبایی خاص به خودش را دارد. جت اسکی، قایق پدالی با ظرفیت چهار نفر، غواصی، پاراسل و… از دیگر تفریحات این اسکله محسوب می‌شود که گردشگران را برای یک روز شگفت‌انگیز آماده می‌کند. اسکله تفریحی در مجاورت چند مجموعه تفریحی دیگر قرار گرفته و همین موجب محبوبیت بین گردشگران و خانواده‌ها شده است. 
ایستگاه کرایه دوچرخه و موتور، کافه و رستوران‌های کنار اسکله سبب می‌شود که به تعداد روزهای اقامت در کیش به اسکله تفریحی سر بزنید. صدای موزیک کشتی‌های تفریحی، نمای رنگی چراغ‌ها، مجسمه شخصیت‌های کارتونی، تمیزی ساحل و طراحی زیبای اسکله همگی از ویژگی‌ها و دلایل محبوبیت این اسکله به‌شمار می‌رود. هتل‌هایی مانند شایان که نزدیک به اسکله هستند، این مساله یک مزیت برایشان محسوب می‌شود؛ زیرا این اسکله مرکز شب‌گردی و دورهمی‌های مسافران و ساکنان است.


پارک ساحلی مرجان
این پارک در مجاورت بازار مرجان واقع شده و از زیباترین مراکز دیدنی جزیره کیش محسوب می‌شود. بعد از خرید می‌توانید سری به این پارک بزنید و با امکاناتی مانند قایق‌سواری و جت اسکی خستگی خریدگردی را از خود دور کنید. به‌دلیل قرارگیری این پارک در مسیر دوچرخه‌سواری کیش با دوچرخه هم می‌توان به این پارک سر زد که برای دوچرخه‌سواران یک مزیت به‌حساب می‌آید. گل‌ها و درختان زیبا، فضای بازی بچه‌ها، رستوران و کافی‌شاپ، مسیر پیاده‌روی و سرویس‌بهداشتی از امکانات این پارک است. عصرهای پارک مرجان شلوغ بوده؛ اما درطول روز خیلی راحت می‌توانید آب زلال ساحل را ببینید که به‌دلیل وجود مرجان‌ها به‌صورت طبیعی تصفیه می‌شوند. 
شما می‌توانید جنازه‌ مرجان‌های مرده که به‌وسیله آب به ساحل برگردانده می‌شوند هم ببینید. به‌دلیل وجود آب‌های آزاد، ساحل مرجان محل زندگی ماهی‌های متنوعی است که از دیدن زیبایی‌های این ماهی‌ها می‌توانید نهایت استفاده را ببرید.


پارک دلفین و باغ پرندگان
پارک دلفین یا دلفیناریوم کیش در جنوب شرقی جزیره قرار دارد. بعد از باغ پرندگان، شو دلفیناریوم اجرا می‌شود که مدت آن دو ساعت است. شما حتی می‌توانید با دلفین‌هایی که اجرا می‌کنند، شنا کنید و عکس بگیرید. البته علاوه‌بر دلفین، شیردریایی شمالی و جنوبی، گربه‌دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن هم در این مجموعه نگه‌داری می‌شوند و هنرنمایی می‌کنند. درکل بازدید از باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها حدودا چهار یا پنج ساعت طول می‌کشد. درطول نمایش جو شادی بر سالن حکم‌فرما است و نه‌تنها کودکان بلکه بزرگسالان هم به‌وجد می‎آورد. این مجموعه تفریحی با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار شامل فضای سبز با گونه‌های مختلف گیاهی، لیزرشو، سیرک و… است. بیش از ۵۷ گونه پرنده مانند لک‌لک، پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، توکان، تورکو، قو، پنگوئن آفریقایی و تمساح پوزه کوتاه در باغ پرندگان گردآوری شده‌اند. درخت نخل، بنجامین، لور (انجیر معابد)، اوکالیپتوس، آکاسیا، جونیا پروس، کهور، تکوما، شیشه‌شور، گل ختمی، سیاه نوفلید، کند کارپوس و کاکتوس از نمونه گونه‌های گیاهی موجود در این پارک به‌حساب می‌آید.


گذر هنرمندان
گذر پیاده‌رو هنرمندان در ضلع شرقی خیابان سنایی قرار دارد و به‌دلیل وجود سردیس‌هایی از هنرمندان شاخص ایرانی به این نام معروف شده است. هنرمندانی که سردیس آن‌ها در این گذر قرار دارد عبارت هستند از: غلامحسین بنان، ابوالحسن صبا، مرتضی ممیز، حسین بهزاد، شریف لطفی، علی محمد حیدریان، غلامحسین سپنتا، کریم پیرنیا، عزت‌الله انتظامی، غلامحسین امیرخانی، قنبری مهر، هادی میرمیران، محمدتقی جعفری، پروین اعتصامی، جلال آل احمد، مرتضی آوینی، شهریار، امیرکبیر و فرشچیان. این جاذبه فرهنگی با وجود اطلاعات و بخشی از زندگینامه اساتید، مشاهیر و هنرمندان شما و حتی توریست‌های خارجی را با آن‌ها بیشتر آشنا کرده و تاریخ ایران را بیشتر برای همگان ورق خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *