اخبار داغ

طالبان به تعهدات خود در رابطه با حقوق زنان عمل نکرده است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو: من نسبت به تداوم استفاده بیش از حد و غیر موجه از زور از سوی نیرو‌های امنیتی اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی بسیار متاسفم. ۵۴ فلسطینی از جمله ۱۲ کودک از ابتدای […]

اشتراک گذاری
23 شهریور 1400
133 بازدید
کد مطلب : 132814

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو:

من نسبت به تداوم استفاده بیش از حد و غیر موجه از زور از سوی نیرو‌های امنیتی اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی بسیار متاسفم.

۵۴ فلسطینی از جمله ۱۲ کودک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون توسط نیرو‌های اسرائیلی در کرانه باختری به قتل رسیده‌اند،که این تعداد بیش از دو برابر آمار منتشر شده در سال گذشته است.

بیش از هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دلیل تیراندازی مستقیم نیرو‌های امنیتی اسرائیل از ابتدای سال جاری تاکنون زخمی شده‌اند.

طالبان باید به وعده‌های خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشد اما از زمانی که قدرت را در افغانستان بدست گرفته ، عملکردی مطابق با تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های مرتبط با حقوق زنان نداشته است.

از تشکیل دولت موقت افغانستان از سوی طالبان نگران هستیم و عدم حضور زنان و تسلط غالب قوم پشتون در این ترکیب جای تامل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *