اخبار داغ

دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر عراق

رئیس جمهور: بر اجرای تعهدات عراق درباره مطالبات مالی ایران تاکید داریم. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اظهار داشت: ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور مورد شناسایی و توافق قرار گرفته و اکنون زمان اجرایی کردن توافقات و تعامل گسترده اقتصادی به سود […]

اشتراک گذاری
21 شهریور 1400
84 بازدید
کد مطلب : 132670

رئیس جمهور: بر اجرای تعهدات عراق درباره مطالبات مالی ایران تاکید داریم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اظهار داشت:

ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور مورد شناسایی و توافق قرار گرفته و اکنون زمان اجرایی کردن توافقات و تعامل گسترده اقتصادی به سود منافع دو ملت و توسعه منطقه‌ای است.

حضور نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی‌ها در منطقه در هر یک از کشورهای منطقه مخل امنیت و ثبات در سطح منطقه است و هیچ سودی برای کشورهای منطقه ندارد و اجرای قانون مجلس عراق در این رابطه می‌تواند موثر باشد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز گفت:

بغداد مصمم است سطح همکاری های خود در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی و تجاری را هرچه بیشتر گسترش دهد و فعال کردن ظرفیت های توسعه روابط اقتصادی در همه بخش ها را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

سخنان شما درباره تعامل با همسایگان و کشورهای منطقه بسیار خوب و دقیق بود و این نگاه با استقبال سران دولت های منطقه مواجه شد.

ایران و عراق زمینه‌های گسترش روابط تجاری و بازرگانی را بررسی کردند

نشست مشترک هیات‌های عالی رتبه ایران و عراق به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برگزار شد و شیوه‌های گسترش روزافزون روابط تجاری و بازرگانی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مشترک با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در مسیر توسعه و تحکیم مناسبات اقتصادی تهران – بغداد وجود دارد، شیوه‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی، زیر ساخت‌های ارتباطی و اتصال شبکه ریلی دو کشور از جمله راه آهن بصره – شلمچه و نیز مطالبات مالی ایران از عراق مورد بررسی قرار گرفت.

در نشست مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور همچنین وزرای مربوطه شیوه‌های عملیاتی کردن توافقات انجام شده بین دو کشور را بررسی و مورد گفت‌وگو قرار دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *