اخبار داغ

خسارات خشکسالی به نخیلات خوزستان پرداخت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابا خبر، محمد حسنی‌نسب در خصوص پرداخت خسارت نخیلات آسیب دیده در اثر شوری آب و خشکسالی اظهار کرد: صندوق بیمه بانک کشاورزی در حال ارزیابی نخیلات آسیب‌دیده از تنش آبی و خکشسالی است تا نسبت به پرداخت خسارت به نخلداران اقدام کند. وی افزود: […]

اشتراک گذاری
21 شهریور 1400
52 بازدید
کد مطلب : 132617

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابا خبر، محمد حسنی‌نسب در خصوص پرداخت خسارت نخیلات آسیب دیده در اثر شوری آب و خشکسالی اظهار کرد: صندوق بیمه بانک کشاورزی در حال ارزیابی نخیلات آسیب‌دیده از تنش آبی و خکشسالی است تا نسبت به پرداخت خسارت به نخلداران اقدام کند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه برداشت خرما در شهرستان‌های استان در حال انجام است، جمع‌بندی دقیقی از نخیلات آسیب‌دیده از شوری و تنش آبی نداریم اما بلافاصله پس از مشخص شدن میزان خسارت، صندوق بیمه نسبت به پرداخت این خسارات اقدام خواهد کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه حدود ۲۲ هزار هکتار از سطح نخیلات خوزستان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی فقط نسبت به پرداخت خسارت به نخیلات بیمه‌شده اقدام خواهد کرد.

حسنی‌نسب عنوان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی از سه روز گذشته کار برآورد خسارت شوری آب، خشکسالی، بیماری‌های قارچی و آفات را آغاز کرده است تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارت به نخلداران آسیب دیده اقدام کند.

وی در خصوص نخیلاتی که تحت پوشش بیمه نیستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در قالب یکسری حمایت‌ها، خسارت‌های واردشده به نخیلاتی که تحت پوشش بیمه نیستند را جبران می‌کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: آیتم‌هایی به صورت بلاعوض و در راستای کمک به نخلداران آسیب‌دیده از خشکسالی و شوری آب از سوی وزارت جهاد کشاورزی مدنظر است که اجرایی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *