اخبار داغ

بازگشایی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از اواسط مهرماه

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از اواسط مهرماه بازگشایی می‌شود. بهرام عین‌الهی عصر امروز ( ۱۸ شهریور ماه) در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون خودرویی در استان زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خبرهای خوبی در رابطه با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور برای مردم […]

اشتراک گذاری
21 شهریور 1400
118 بازدید
کد مطلب : 132590

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از اواسط مهرماه بازگشایی می‌شود.

بهرام عین‌الهی عصر امروز ( ۱۸ شهریور ماه) در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون خودرویی در استان زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خبرهای خوبی در رابطه با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور برای مردم داریم، اظهار کرد: مقدار زیادی واکسن وارد کشور شده است و از همه اقشار که در امر واکسیناسیون به دولت کمک می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مرکز واکسیناسیون مورد بازدید خودرویی در زنجان، افزود: اغلب کارها در این مراکز توسط دانشجویان انجام می‌شود که نشان از همکاری همه بخش‌ها در امر واکسیناسیون است. روز گذشته رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شد و به تزریق یک میلیون و ۱۰۰ هزار واکسن رسید و امیدواریم این تعداد افزایش یاید.

این مسئول ادامه داد: با فراوانی واکسن به دنبال افزایش مراکز واکسیناسیون هستیم که البته این مشکل در زنجان وجود ندارد و مراکز تزریق به خوبی با توجه به جمعیت مستقر شده در دو شیفت کار می‌کنند و حتی در برخی مراکز تا پایان شب نیز واکسیناسیون انجام می‌شود که با ادامه روند سرعت‌گیری واکسیناسیون امیدواریم، ریشه بیماری قطع شود.

عین‌الهی تصریح کرد: بر اساس تجربیات حاصل شده، واکسیناسیون عامل مهمی در کاهش ابتلا به بیماری است. سال گذشته ۹۵ درصد کادر بهداشت و درمان واکسینه شدند که این مهم سبب شد میزان ابتلای کادر درمان کاهش یابد و ابتلای آنان به کرونا در حد خفیف باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در آینده کارت واکسن ارزش زیادی خواهد داشت. در حال حاضر نیز برای ورود به کشورهای دیگر کارت واکسن نیاز است. در داخل کشور نیز برای بازگشایی دانشگاه‌ها، اساتید واکسینه شدند و واکسیناسیون دانشجویان از روز گذشته آغاز شده است و به دنبال واکسینه کردن خانواده‌های دانشجویان هستیم تا بازگشایی دانشگاه‌ها برای دریافت‌کنندگان واکسن به صورت حضوری باشد. بازگشایی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از اواسط مهرماه خواهد بود و وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌های خود در حال برنامه‌ریزی است.

وی در رابطه با تامین داروی بیماران کرونایی، عنوان کرد: بیماران کرونایی در مرحله اول ابتلا که ویروس فعال است باید داروی رمدسیویر دریافت کنند و به اندازه کافی این داور در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته ولی در برخی مراحل نیازی به این دارو نیست ولی اکسیژن نیاز اغلب بیماران است و در مجموع در تامین دارو و درمان بیماران مشکلی نداریم و امیدواریم که تا هفته‌های آتی شاهد کاهش بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها باشیم.

این مسئول عنوان کرد: در شهرهای بزرگ افراد بالای ۴۵ سال در مناطق مرزی افرادی بالای ۳۵ و حتی در برخی موارد افراد بالای ۲۵ سال نیز واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که سرعت واکسیناسیون بیشتر شود و باید توجه داشت که با کسب مجوز اضطراری، در حال حاضر ۵ مرکز تولید واکسن در کشور، مجوز واکسن داشته و تولیدات آنان در کنار واکسن‌های وارداتی وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود.

عین‌الهی در رابطه با نیاز بیمارستان‌ها به تجهیز تخت، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها به اندازه‌ای که بیمار بستری است، تخت بیمارستانی دارند و امیدواریم که با کاهش بیماران، نیازی به تجهیز بیمارستان‌ها به تخت جدید نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *