اخبار داغ

افتخارآفرینی بانوان ورزشکار پاراالمپیکی در توکیو و استقبال معاون زنان و خانواده

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ایران در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در ورزش بانوان از حیث تعداد مدال آوران زن رکورد شکست و با سه مدال آور طلا، به کار خود پایان داد. آخرین گروه کاروان پاراالمپیک روز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه به کشور بازگشتند و در مراسم استقبال از کاروان اعزامی ایران به […]

اشتراک گذاری
21 شهریور 1400
161 بازدید
کد مطلب : 132476

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، ایران در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در ورزش بانوان از حیث تعداد مدال آوران زن رکورد شکست و با سه مدال آور طلا، به کار خود پایان داد.

آخرین گروه کاروان پاراالمپیک روز سه شنبه ۱۶ شهریور ماه به کشور بازگشتند و در مراسم استقبال از کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو، انسیه خزعلی معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم، حمیدرضا سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک و سید محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان حضور داشتند.
«انسیه خزعلی» معاون زنان و خانواده دولت با حضور در مراسم استقبال از مدال آوران شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو در فرودگاه امام خمینی(ره)، ضمن خیرمقدم به این قهرمانان اظهار کرد: امیدوارم با اقدامات و همکاری های مجدانه دستگاه های اجرایی و سازمان های مربوطه بتوانیم آینده ای سرشار از امید و روشنی را برای ورزشکاران و قهرمانان ملی ایران زمین رقم بزنیم.

معاونت زنان افزود: بنا داریم در هر دو عرصه ورزش همگانی و قهرمانی سرمایه گذاری کنیم.

همچنین گفت: یکی از برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده، همکاری مضاعف با وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش بانوان و الگوسازی و مورد حمایت قراردادن مدال آوران ورزشکار است.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم تا چهاردهم شهریور ماه برگزار شد.
جمهوری اسلامی ایران با عنوان «سردار دل‌ها» با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد ورزشی حضور داشت.

کاروان ورزشی ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو با ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز با ۲ پله صعود نسبت به پارالمپیک ریو در رده سیزدهم قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برسد. در بین مدال آوران پاراالمپیک ۲۰۲۰ سه بانوی ورزشکار ایرانی حضور دارند که عرشه به مدال خوشرنگ طلا دست یافتند. خانم زهرا نعمتی در رشته تیراندازی با کمان سومین مدال طلای پیاپی خود در پاراالمپیک را کسب کرد، ساره جوانمردی در رشته تیراندازی با تپانچه بادی ۱۰ متر زنان و هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه نیز به مدال طلا دست یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *