اخبار داغ

اسلامی: مسائل میان ایران و آژانس فنی است نه سیاسی / گروسی: توافق کردیم ادامه مذاکرات در وین باشد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز برای گفت و گو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی وارد ایران شد. محمد اسلامی بعد از دیدار با گروسی اظهار اشت: مذاکرات سازنده‌ای را انجام دادیم. مسائل فیمابین اساساً فنی است. تفاهم کردیم در اجلاس آینده (آژانس) شرکت و در […]

اشتراک گذاری
21 شهریور 1400
121 بازدید
کد مطلب : 132541

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز برای گفت و گو با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی وارد ایران شد.

محمد اسلامی بعد از دیدار با گروسی اظهار اشت:

مذاکرات سازنده‌ای را انجام دادیم. مسائل فیمابین اساساً فنی است. تفاهم کردیم در اجلاس آینده (آژانس) شرکت و در حاشیه اجلاس مذاکرات خود را ادامه دهیم.

قرار شد مدیرکل آژانس در آینده نزدیک به تهران سفر و مذاکرات را با مقامات انجام دهد و درباره تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌ها به ایران بیاید. برای ما آنچه حائز اهمیت است، اعتمادسازی است و اینکه اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد.

توافق کردیم برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی، تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند و بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربین‌ها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام و کارت‌های حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمپ می‌شود، همان‌جا کارت‌های قدیمی را پلمپ می‌کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب خواهند کرد که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است.

رافائل گروسی نیز گفت:

برای من این بازدید بسیار مهم است چون بعد از روی کار آمدن دولت جدید است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار کرده و همکاری خود را گسترش دهند.

از اسلامی و مهمان‌نوازی و گفت‌وگوی مثبت و عمیقی که داشتیم، تشکر می‌کنم. ما باید درباره مسائل با هم مذاکره و تبادل‌نظر داشته باشیم. درباره مسائل فنی صحبت شد.

ظرف کمتر از دو‌ هفته کنفرانس عمومی آژانس برگزار خواهد شد و این یکی از رویدادهای مهم در جهان است.

خوشحال شدم شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیأت ایرانی را دارد. توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین ادامه دهیم. پس از آن برای گفت‌وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی مجدداً به ایران بازمی‌گردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *