اخبار داغ

تسریع دیجیتالی‌شدن گذرنامه‌ها با واکسن کووید-۱۹

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از برخی از کارشناسان گذرنامه‌های کاغذی را به‌عنوان ابزار محرومیت، مورد انتقاد قرار داده‌اند و برخی از کشورها مانند هند، چین و فیلیپین با بیشترین مهاجران تحصیلات‌عالی، گذرنامه‌های محدودکننده سفر دارند در نتیجه دیجیتالی‌شدن گذرنامه‌ها می‌تواند کارایی را بهبود، هزینه‌ها را کاهش و درعین حال سفرهای برون […]

اشتراک گذاری
21 شهریور 1400
116 بازدید
کد مطلب : 132649

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از برخی از کارشناسان گذرنامه‌های کاغذی را به‌عنوان ابزار محرومیت، مورد انتقاد قرار داده‌اند و برخی از کشورها مانند هند، چین و فیلیپین با بیشترین مهاجران تحصیلات‌عالی، گذرنامه‌های محدودکننده سفر دارند در نتیجه دیجیتالی‌شدن گذرنامه‌ها می‌تواند کارایی را بهبود، هزینه‌ها را کاهش و درعین حال سفرهای برون مرزی را افزایش دهد و به رفع کمبود نیروی کار کمک کند.

به نقل از ویفروم، بیش از یک قرن پیش بود که الگوی استاندارد گذرنامه‌ها ایجاد شد و بسیاری معتقدند که تجدیدنظر اساسی نیاز دارد، اقتصاددانان و حامیان مرز باز خاطرنشان می‌کنند که یک سند مسافرتی کاغذی  که در ایستگاه‌های قطار اروپا برای تسریع صف مطرح شده بود، در حال‌حاضر ناکارآمد، پرهزینه و در نهایت نابرابر است.

کارولی هندریکس، کارآفرین استونیایی، مدیرعامل شرکت Jobbatical منتقد سرسخت گذرنامه‌های کاغذی است. گذرنامه‌ها را یک سازمان غرب‌محور پس از جنگ جهانی اول طراحی کرده است و عنوان کرد: گذرنامه‌ها به جای ترویج تحرک در سراسر کشورها به یک ابزار محرومیت تبدیل شده‌اند اما چگونه می‌توان چنین مشکلی را برطرف کرد؟

هندریکس می‌گوید: این کار با خلاصی از مراحل سخت گذرنامه‌های مبتنی بر کاغذ آغاز و به گفته او دیجیتالی‌شدن شناسه‌ها باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها خواهد شد.

مدیر ارشد فناوری اطلاعات استونی گزارش کرد: این کشور با استفاده از امضاء الکترونیکی معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را ذخیره کرده است.

همچنین اداره مهاجرت برلین عنوان کرد: فرآیندهای دیجیتالی می‌تواند زمان پردازش برنامه‌ها را از سه ماه به سه روز کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *