اخبار داغ

اولین نشست معاون زنان رئیس‌جمهور با فعالان و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده  ریاست جمهوری، اولین  نشست معاون رئیس جمهور با فعالین و صاحب نظران  و سازمان‌های مردم نهاد حوزه زن و خانواده برگزار شد. دکتر خزعلی ضمن تشکر از حضور مهمانان و تاکید بر استقبال و استفاده از تمام ظرفیت های […]

اشتراک گذاری
21 شهریور 1400
129 بازدید
کد مطلب : 132547

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده  ریاست جمهوری، اولین  نشست معاون رئیس جمهور با فعالین و صاحب نظران  و سازمان‌های مردم نهاد حوزه زن و خانواده برگزار شد.

دکتر خزعلی ضمن تشکر از حضور مهمانان و تاکید بر استقبال و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در این حوزه اذعان داشت؛ نباید اجازه دهیم جایگاه و شخصیت زنان تشریفاتی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: «به صورت تخصصی بدنبال اصلاح ساختار ها و قواعد نادرست در این حوزه هستیم و با تعامل با دستگاه ها و متولیان اجرایی در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مشکلات در حوزه های مختلف زنان مرتفع خواهد شد و در این مسیر سخت و سنگین از تمامی طرح ها،ایده ها،پیشنهادات ،نقطه نظرات و تجربیات متخصصین این حوزه استقبال می کنیم.»

معاون زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه عدالت فراگیر باید در همه ی عرصه های کنش گری حوزه زنان گنجانده شود و ما باید افراد متخصص و کارامد و دلسوز و دغدغه مند را به عنوان بازوی اجرایی در وزرات خانه ها و نهادها و ادارات زیر مجموعه به جامعه زنان معرفی کنیم تا ضمن آسیب شناسی در سطح کلان ، فرهنگ سازی گفتمان انقلاب اسلامی و هویت و جایگاه صحیح زن تبیین شود.

خزعلی اضافه کرد: «هم افزایی ، هم گرایی و تلاش در جهت انسجام دوستی ها و ارتباط موثر کنشگران و فعالان حوزه زنان نیز می تواند دربهره وری حداکثری موثر باشد و ما در معاونت زنان ریاست جمهوری پذیرای همه ی بانوان با هر نگاه و رویکردی در چهارچوب قوانین خواهیم بود.»

انسیه خزعلی در نشستی در ۱۸ شهریور در راستای گفتگو با فعالین سیاسی، اجتماعی در حوزه زنان و خانواده برگزار شد، “سیاست زدگی”، “سیاست بازی” و “تشریفاتی” شدن معاونت امور زنان و خانواده را دو آسیب “واضح” این معاونت دانست و با بیان اینکه در تمام دوره‌ها شاهد این دو آسیب بوده‌ایم، گفت: اگرچه این معاونت ستادی و فعالیتش در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی است؛ اما هرگز این معاونت قدرت لازم برای اجرا و نظارت بر نتیجه سیاست‌ها را نداشته و برنامه ما این است که به سمت اجرا و نظارت بر نتایج سیاست‌ها پیش رویم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فعالین حوزه زنان و خانواده، اظهار کرد:« امیدواریم بتوانیم بازوهای اجرایی خوب و فعالی در وزارتخانه و استانداری داشته و سیاست‌ها را به مرحله اجرا برسانیم و نظارت بر کیفیت اجرا داشته باشیم. این معاونت به دور از سیاست‌زدگی باید یک معاونت فرهنگی و اجتماعی باشد که مشکلات زنان را حل کرده و محرومیت زدایی در قشر زنان داشته باشد.»
وی معتقد است که معاونت امور زنان باید در تمام عرصه ها محرومیت زدایی داشته و به سمت “عدالت فراگیر” در سراسر ایران قدم بردارد و در حوزه بین المللی نیز بتواند زن ایرانی را  بشناساند و در محورهای مشترک بین الملل نیز در عرصه اجرا باشد.

به گفته خزعلی، معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دوره دولت سیزدهم درصدد است با در نظر گرفتن اشتراکات بین زنان، هم افزایی خوبی بین بانوان و کسانی که برای بانوان زحمت می‌کشند؛ فارغ از هرگونه نگاه جناحی و وابستگی افراد، ایجاد کرده و حول این محور حرکت خوبی داشته باشد.

معاون امور زنان و خانواده با اشاره به تاکید رئیس جمهوری که معتقدند مسئولین باید از فعل ماضی استفاده کنند و نه فعل آینده و باید به جای  وعده کار ارایه کنند، تصریح کرد: دلمان می‌خواهد خیلی کارها انجام  دهیم اما باید دید شرایط فراهم می شود یا خیر. ولی وظیفه داریم شرایط را فراهم کنیم و اگر راه وجود ندارد با همت و جدیت راه را بسازیم و  ان شاءالله بتوانیم  گزارش کارهایی را دهیم که به نتیجه رسیده است.

وی در پایان دیدار با فعالین حوزه خانواده تاکید کرد: «با توکل به خداوند متعال و حمایت های رییس جمهور محترم با تمام توان به سمت باورمندی این حوزه و تقویت جایگاه زنان و ارزش گذاری به مقام والای زن در عرصه های داخلی و خارجی قدم بر می داریم.»

این نشست در مورخ ۱۸شهریور به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت مجازی و حضور چند تن از متخصصین امر برگزار گردید.

دکتر خزعلی همچنین در نشستی که با سازمانهای مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده برگزار شد، با بیان اینکه نشست با سازمانهای مردم نهادی که با جان و دل در مسیری زیبا برای بر طرف کردن نیازهای جامعه و از بین بردن محرومیت و ارتقاء وضعیت زنان تلاش می‌کنند، مبارک ترین شروعی است که می‌توانیم داشته باشیم، اظهار کرد: «ما با اتفاق نظر بر روی مشترکات از همه گروه ها در این مسیر مقدس می‌توانیم استفاده کنیم.»

معاون امور زنان و خانواده ادامه داد: «جایگاه سمن ها در دولتی که به نام دولت مردمی شناخته شده و شعارش این هست جایگاه والایی است و این سازمانهای غیر دولتی و عام المنفعه حرکتی مردمی است که امیدواریم این حرکت هر روز بیش از پیش گسترش پیدا کند.»
وی سازمانهای مردم نهاد را سرمایه اجتماعی بزرگی دانست که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از امور باشد و گفت: «این سازمانها بسیاری از چالشها را از نزدیک حس کرده و می‌توانند مطالبه‌گر، ناظر و کمک کار دولت باشند. دولت نیز باید مردمی باشد و گروه هایی که با انگیزه بالا و به صورت خودجوش تشکیل شده‌اند را حمایت کند.»

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه امت باید خیرخواه و نصیحتگر حکومت باشد، از سمن ها خواست حکومت را نصیحت و مشکلات را به خوبی منتقل کنند و نظارت بر دولت مردان داشته باشند.

وی همچنین خطاب به متولیان سازمانهای مردم نهاد ادامه داد: «شعار ما زنان باید عدالت فراگیر باشد که بتواند در تمام بخشها و در میان همه اقشار اهدافی را اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و… برای ارتقاء زنان دنبال کند. ما از برنامه هایی که شما ارائه خواهید داد استقبال و تا حدی که بتوانیم حمایت خواهیم کرد و امیدواریم این حمایت را بیش از پیش بتوانیم داشته باشیم.»

خزعلی افزود: جا دارد تشکر کنیم از کسانی که در این معاونت مسئولیت داشته و کم و زیاد در حد توان خود این سمن ها را به رشد رسانده‌اند. همچنین مطالبه می‌کنیم از افرادی که مدعی حقوق زنان هستند که بیایند در این میدان و توانمندی خود را به ظهور بگذارند و ما با آغوش باز از این مهم استقبال می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت سبک زندگی و پیوست فرهنگی در انجام فعالیت‌های سازمانهای مردم نهاد، تصریح کرد: «الگوی ما گام دوم انقلاب است که ان‌شاءالله همه در این زمینه همکاری کنند تا اجرایی شود البته فشاری که بر جامعه تحمیل شده در سالهای اخیر فشار اقتصادی است و  باید این شاخ و برگ هایی که آفت زده شده است و به ریشه آسیب می رساند را از بین ببریم تا با استحکام بیشتری به مباحث فرهنگی و استحکام خانواده بپردازیم. همه وزارتخانه ها باید در این مساله همکاری کنند و ان‌شاءالله این همکاری ها را از وزارتخانه ها خواهیم داشت.»

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، این نشست با حضور بانوان گروههای مردم نهاد، خیر و جهادی دارای شبکه‌های اجتماعی بزرگ در حوزه های مختلف جمعیت، محرومیت زدایی و توانمندسازی و غیره برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *