اخبار داغ

کاهش آمار مبتلایان کرونا در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از عصر اولین ها، آمار بیماران کرونا چه در قسمت سرپایی و چه قسمت بستری در اکثر شهر‌های خوزستان کاهشی است. رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان چهار شهر اهواز، رامهرمز، کارون و مسجدسلیمان از وضعیت […]

اشتراک گذاری
20 شهریور 1400
56 بازدید
کد مطلب : 130435

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از عصر اولین ها، آمار بیماران کرونا چه در قسمت سرپایی و چه قسمت بستری در اکثر شهر‌های خوزستان کاهشی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطابق آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان چهار شهر اهواز، رامهرمز، کارون و مسجدسلیمان از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. کماکان ۱۲ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند که امیدواریم در هفته جاری شرایط بهتری پیدا کنند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود:خوشبختانه آمار بیماران کرونا چه در قسمت سرپایی و چه قسمت بستری در اکثر شهر‌ها کاهشی است و طبق نمودار از پیک اخیر که پیک سنگین و خطرناکی بود عبور کردیم.

وی ادامه داد: نسبت به هفته قبل در آمار بیماران مبتلا ۳۵ درصد کاهش داشته ایم. شمار بیماران بستری نیز ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده و آمار فوت نیز خوشبختانه ۸.۲ درصد کمتر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت :در هفته گذشته بیش از ۸۵۰ هزار دوز واکسن وارد خوزستان شد که به سرعت به مراجعین به مراکز واکسیناسیون تزریق شد.

وی اظهار داشت:برای افزایش سرعت واکسیناسیون با همکاری سپاه پاسداران، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، گروه‌های جهادی و … مراکز واکسیناسیون متعددی راه افتاده است.

ابول نژادیان در ادامه افزود:۵۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در خوزستان از جمله دو مرکز واکسیناسیون سیار راه اندازی شده است که امیدواریم این تعداد با حمایت همه جانبه همه دستگاه‌ها افزایش پیدا کند.

وی گفت:در حال رایزنی هستیم تا در شهر‌های مرزی خوزستان مجوز تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال را دریافت کنیم. هم اینک در مناطق روستایی افراد بالای ۱۸ سال واکسن دریافت میکنند و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر نیز در حال پیگیری هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  اظهار داشت:تاکنون حدود ۲ میلیون دوز واکسن در استان خوزستان تزریق شده و رکورد روزانه تزریق ۷۴ هزار دوز به ثبت رسیده است. ما برای واکسینه کردن کامل (دریافت دو دوز) جمعیت بالای ۱۸ سال در استان خوزستان نیاز به تزریق ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز داریم.

ابول نژادیان در پایان گفت: در برخی شهرستان‌ها میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن کمتر از ۲۰ درصد است که بایستی برای این موضوع چاره اندیشی شود و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله فرمانداری ها، گروه‌های جهادی، رسانه‌ها و علما بسیج استانی واکسیناسیون را آغاز کرد تا میزان مشارکت مردم در واکسیناسیون افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *