اخبار داغ

انتقال آبی از خوزستان صورت نگیرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابا خبر، سید کریم حسینی امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان با حضور وزیر کشور اظهار کرد: قطعاً خوزستان با انباشت مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شده مواجه است که برای رفع این امور نیاز به حضور میدانی و فعالیت‌های […]

اشتراک گذاری
18 شهریور 1400
88 بازدید
کد مطلب : 129135

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از تابا خبر، سید کریم حسینی امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان با حضور وزیر کشور اظهار کرد: قطعاً خوزستان با انباشت مشکلات و عقب‌ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شده مواجه است که برای رفع این امور نیاز به حضور میدانی و فعالیت‌های گسترده و میدان خدمت دارد؛ البته مدیران میدانی، سالم و کارآمد باید در کنار استاندار حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان خوزستان در انتخاب مدیران دخالت نمی‌کنند، افزود: البته باید مدیران کارآمد و خدوم در استان باشند؛ وظیفه نمایندگان مجلس است که وقتی ببینند مدیری کارآمد است آن را تقویت کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس ادامه داد: مدیران غیرهمسو در دولت وجود دارد ولی با آنها همراهی شد که ازاین‌رو انسجام و همدلی نمایندگان وجود دارد و القای عدم همسویی نمایندگان صحت ندارد و نمایندگان حداکثر همراهی و همگرایی را با مدیران دارند و به دنبال تقویت مدیران کارآمد هستند.

حسینی گفت: برای جذب سرمایه‌گذار و حضور سرمایه‌گذاران در خوزستان باید در یک بازه زمانی حداقل ۵ – ۱۰ ساله معافیت مالی تعیین و این مطلب را برای مرکز نهادینه کنیم؛ بنابراین برای تحقق توسعه خوزستان باید این معافیت مالیاتی مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه سهم خوزستان از نفت سه درصد و این یعنی هیچ است، اضافه کرد: ما باید بتوانیم آن ۲.۲ میلیارد یورو را برای توسعه پنج ساله در خوزستان آن هم در موارد خاص مثل آب به‌صورت واقعی تثبیت کنیم تا خوزستان کمی جلوتر حرکت کند چون استان نیاز به رسیدن به نقطه پیشرفت معادل استان‌های دیگر دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس مطرح کرد: صندوق توسعه استانی باید به تبعیت از صندوق توسعه ملی در خوزستان تشکیل و منابع و مصارف آن هم مشخص باشد تا بخشی از مسیر توسعه راحت‌تر طی شود.

وی افزود: در خصوص بحث آب نمی‌خواستیم از انتقال آب صحبت کنیم ولی روز گذشته سازمان محیط زیست کشور یک طرح ظالمانه، غیرمنطقی و غیر کارشناسی به اسم طرح ونک سولگان را برای صدور مجوز بررسی کرد که کار آن به مراحل آخر رسیده است.

حسینی گفت: با تأکید بر اینکه اگر این طرح به مراحل اجرا برسد، عزم و اراده نمایندگان خوزستان اولین استیضاح را برای وزیر نیرو انجام می‌دهند، هشدار داد: به رئیس‌جمهور و همچنین وزیر کشور به‌عنوان وزیر ارشد اعلام می‌کنم تا زمانی که بحث انتقال آب در دولت‌ها مطرح باشد، مردم خوزستان ناراضی هستند که نباید اولین استیضاح نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اسم وزیر نیرو تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *