اخبار داغ

فیلمی که در مورد سوریه ساختیم دروغ بود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هیئت پخش شبکه “بی‌بی‌سی” انگلیسی اعتراف کرد که فیلم مستندی که سال گذشته از این شبکه درباره حمله شیمیایی سال ۲۰۱۸ به شهر “دوما” در سوریه پخش شد حاوی اطلاعات اشتباه و ادعاهای کذب بود‌ه‌است. روزنامه “دیلی میل” در گزارشی نوشت: این اعتراف بی‌بی‌سی پس از شکایت یکی از […]

اشتراک گذاری
17 شهریور 1400
153 بازدید
کد مطلب : 127375

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هیئت پخش شبکه “بی‌بی‌سی” انگلیسی اعتراف کرد که فیلم مستندی که سال گذشته از این شبکه درباره حمله شیمیایی سال ۲۰۱۸ به شهر “دوما” در سوریه پخش شد حاوی اطلاعات اشتباه و ادعاهای کذب بود‌ه‌است.

روزنامه “دیلی میل” در گزارشی نوشت:

این اعتراف بی‌بی‌سی پس از شکایت یکی از خبرنویسان مبنی بر عدم رعایت اصول خبرنویسی و تهیه فیلم‌های مستند و متهم کردن شبکه به انتشار موارد دروغ در این فیلم مستند و بررسی موضوع در دادگاه صورت گرفته‌است.

ریام دالاتی خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی طی توئیت‌هایی در سال ۲۰۱۹ و انتشار نتایج تحقیقات خود که ما‌ه‌ها به طول انجامیده و بررسی شواهدی که گفته شده از بیمارستان شهر دوما در روز حمله شیمیایی ادعایی غرب به دست آورده بود به این نتیجه رسیده که حقیقت ماجرا یک جنگ روانی و گمراهی بین‌المللی علیه دولت دمشق بوده‌است و هیچگونه گاز “سارین” در شهر دوما استفاده نشده ‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *