اخبار داغ

سرگردانی زائران ایرانی، در عراق همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، پس از افزایش اعزام‌ کاروان‌های غیرمجاز زائران به کشور عراق جهت عزیمت به عتبات عالیات در ماه‌های اخیر، دولت عراق برای کنترل و نظارت بیشتر بر این امر، تصمیم به لغو صدور ویزای فرودگاهی گرفت. این در حالی است که روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به عراق سفر می‌کنند و […]

اشتراک گذاری
15 شهریور 1400
126 بازدید
کد مطلب : 126040

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، پس از افزایش اعزام‌ کاروان‌های غیرمجاز زائران به کشور عراق جهت عزیمت به عتبات عالیات در ماه‌های اخیر، دولت عراق برای کنترل و نظارت بیشتر بر این امر، تصمیم به لغو صدور ویزای فرودگاهی گرفت. این در حالی است که روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به عراق سفر می‌کنند و این موضوع سبب سرگردانی و معطلی ایشان در فرودگاه را فراهم کرده است.
اعزام کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات با بهره‌گیری از عدم نیاز به ویزای اولیه صورت می‌گرفت و زائران پس از تهیه بلیط هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی عراقی، در فرودگاه ویزا دریافت می‌کردند. این امر و افزایش تقاضای سفر به عراق در ماه محرم، سبب تصمیم دولت عراق برای جلوگیری از سفرهای بی‌ضابطه با لغو صدور ویزا. بر اساس این تصمیم، ورود گروه‌های زیارتی و‌ سیاحتی باید زیرمجموعه وزارت فرهنگ‌ عراق و از سوی شرکت‌های گردشگری مجاز صورت پذیرد. به همین سبب در شرایط شیوع بیماری کرونا، عراق با بستن مرزهای خود هیچ‌گونه ویزایی برای گردشگران خارجی صادر نکرد.
تصمیم دولت عراق در هفته گذشته موجب بلاتکلیفی و سرگردانی ۱۴۰ مسافر ایرانی شد که با قصد زیارت از عتبات عالیات به فرودگاه بغداد سفر کرده بودند.

به‌رغم اینکه سازمان حج و زیارت از اسفند ماه ۹۸ به‌طور رسمی متولی هیچ اعزامی به عتبات عالیات نبوده است، کاروان‌های غیرمجاز با دریافت ویزا‌های متفرقه و واسطه‌گری یکی از شرکت‌های هواپیمایی عراقی، به‌صورت جمعی و انفرادی به عتبات عالیات سفر کرده‌اند؛ گرچه رایزنی‌های صورت گرفته بین دولت ایران و عراق حاکی از این است که با لغو ویزای دوطرفه، ورود رائران ایرانی به کشور عراق در ایام اربعین تسهیل شود‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *