اخبار داغ

آیا صدای زادگاه خورشید به سازمان جهانی گردشگری می‌رسد؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، خرانق  یکی از روستاهای شهرستان اردکان از توابع استان یزد است که حدود ۴۵۰۰ سال قدمت برای آن تخمین زده‌اند و به زادگاه خورشید نیز شهره است. شغل اصلی مردم روستای خرانق عموما کشاورزی و دامداری بوده و اقتصادهای دیگری مانند معادن نیز در خصوص این روستا وجود دارد، البته حیات […]

اشتراک گذاری
14 شهریور 1400
165 بازدید
کد مطلب : 124779

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، خرانق  یکی از روستاهای شهرستان اردکان از توابع استان یزد است که حدود ۴۵۰۰ سال قدمت برای آن تخمین زده‌اند و به زادگاه خورشید نیز شهره است.

شغل اصلی مردم روستای خرانق عموما کشاورزی و دامداری بوده و اقتصادهای دیگری مانند معادن نیز در خصوص این روستا وجود دارد، البته حیات گونه‌های زیادی به این روستا وابسته هستند و در این روستا زیست می‌کنند که از جمله آن‌ها میتوان به یوزپلنگ، قوچ، میش، بز، گربه وحشی، خرگوش و روباه اشاره کرد. همچنین پرندگانی مثل تیهو، کبک، چکاوک بیابانی، زاغ بور و دودک از جمله پرندگان ساکن در روستای خرانق هستند.

خرانق به عنوان یکی از ۹ روستای گردشگری ایران انتخاب شده و فرصت دارد تا به عنوان یکی از روستای ایران به سازمان جهانی گردشگری معرفی شود؛ روستایی که به زادگاه خورشید شهره است و در اذهان و چشم گردشگران به وی‍ژه گردشگران اروپایی، جایگاه ویژه‌ای دارد.

«رها سالاری» مسئول کمیته گردشگری روستایی استان یزد، با اشاره به این که شعار سازمان جهانی گردشگری، «توسعه گردشگری روستایی» با هدف بازیابی گردشگری داخلی و اقتصاد کشورها از بخش داخلی و گردشگر داخلی است، اظهار می‌‎کند: سازمان جهانی با بیان این شعار معتقد است که مردم هر کشور و جامعه محلی باید از داشته‌های موجود همان جامعه مانند غذاهای سنتی، مناظر طبیعی و جاذبه‌های فرهنگی بهره گیرد.

وی با اشاره به این که طرح ابتکاری دهکده گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری مطرح شده است، می‌گوید: سازمان جهانی گردشگری به تبع این طرح، به ایران نیز اعلام کرده که سه روستا را می‌تواند معرفی کند و در همین راستا نیز در حال حاضر ۹ روستای گردشگری کشور برای این مهم انتخاب شده که در نهایت سه روستا به عنوان روستاهای برگزیده برای این منظور در دستور کار قرار می‌گیرند.

این فعال فرهنگی با بیان این که روستای خرانق تاکنون استانداردهای مذکور را داشته است، عنوان می‌کند: استانداردهای خاصی برای انتخاب این روستا در نظر گرفته شده که یکی از این شاص‌ها برای ارزیابی جمعیت ۱۵ هزار نفری روستاست گرچه حداقل جمعیتی برای این موضوع انتخاب نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *