اخبار داغ

منطقه حفاظت شده جنگلی شیمبار

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان مسجدسلیمان منطقه ای کوهستانی و پوشیده از جنگل و درختان بلوط قرار گرفته است این منطقه حدود ۵۰ هزار هکتار وسعت داشته که دسترسی به تمامی منطقه مشکل است به همین دلیل تاکنون کمترین آسیب های انسانی را به خود دیده است. منطقه […]

اشتراک گذاری
12 شهریور 1400
105 بازدید
کد مطلب : 122572

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شرق شهرستان مسجدسلیمان منطقه ای کوهستانی و پوشیده از جنگل و درختان بلوط قرار گرفته است این منطقه حدود ۵۰ هزار هکتار وسعت داشته که دسترسی به تمامی منطقه مشکل است به همین دلیل تاکنون کمترین آسیب های انسانی را به خود دیده است.

منطقه حفاظت شده شیمبار بر اساس قانون برنامه پنچ ساله دوم و مصوبه شماره ۸۲ مورخ ۱۵/۱۰/۸۷ شورای عالی حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست مصوب شد. هر چند به لحاظ وجود تالاب با ارزش شیمبار از گذشته مورد توجه جدی بوده است؛ ولی عملاً از تاریخ تصویب به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت مورد حفاظت قرار گرفته است.

منطقه حفاظت شده شیمبار نمونه خاص از مظاهر طبیعت زیبای ایران است که متشکل از تالاب زیبای شیمبار که از ارتفاعات برفگیر تاراز، للر، کینو و منار همانند حلقه ای این نگین زیبا را احاطه نموده است. جنگل های نسبتاً انبوه و گاه بکر منطقه زاگرس جامعه ی درختان را تشکیل می دهد. چشمه سارهای جوشان همانند چشمه سرحونی، چشمه سوسن و سرخاب، چشمه تنگ سرد به همراه جوامع گیاهی منحصر به فرد از جمله موردستان های طبیعی انگور، انار، توت وحشی در کنار آن ها و درون تالاب بر زیبایی های منطقه افزوده است.

وجود جانوران خاص منطقه زاگرس از جمله سنجاب ایرانی، کل و بز، پلنگ، خرس، کبک و تیهو باعث تنوع زیستی مطلوب این منطقه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *