اخبار داغ

هزینه‌ سلامت خانوارهای ایرانی بیش از ۲ برابر مقدار آن در اتحادیه اروپا است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هزینه‌های سلامت در تعاریف بین‌المللی شامل محصولات، لوازم و تجهیزات پزشکی، خدمات سرپایی و خدمات بیمارستانی است. بررسی اقلام هزینه و درآمد خانوار نشان می‌دهد هزینه‌های بهداشت و درمان در ایران ۹.۸ درصد از کل هزینه‌های سبد خانوار را دربر می‌گیرد. مقایسه این مقدار با هزینه‌های بهداشتی و درمانی […]

اشتراک گذاری
09 شهریور 1400
123 بازدید
کد مطلب : 119508

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هزینه‌های سلامت در تعاریف بین‌المللی شامل محصولات، لوازم و تجهیزات پزشکی، خدمات سرپایی و خدمات بیمارستانی است.

بررسی اقلام هزینه و درآمد خانوار نشان می‌دهد هزینه‌های بهداشت و درمان در ایران ۹.۸ درصد از کل هزینه‌های سبد خانوار را دربر می‌گیرد.

مقایسه این مقدار با هزینه‌های بهداشتی و درمانی ۳۳ کشور اروپایی منطقه یورو و اتحادیه اروپا نشان می‌دهد ایران رتبه اول را بین این کشورها دارد.

پس از ایران، بلژیک با ۶.۷ درصد، بلغارستان با ۶.۴ درصد، لهستان با ۵.۹ درصد، پرتغال با ۵.۳ درصد و آلمان با ۵.۲ درصد به‌ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم قرار دارد.

نگاهی به میانگین منطقه یورو نیز نشان می‌دهد این مقدار در منطقه یورو ۴.۴ درصد از هزینه‌های خانوار را شامل می‌شود و مقدار آن در اتحادیه اروپا ۳.۹ درصد است. این بدین معنی است که سهم هزینه‌های سلامت در سبد خانوارهای ایرانی بیش از ۲ برابر مقدار آن در منطقه یورو و اتحادیه اروپا است.

منبع: فرهیختگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *