اخبار داغ

توسعه مراکز تفریحی و افزایش سرانه فضای سبز شهر از عمده درخواست های شهروندان اهوازی است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری آنزان آنلاین، پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، صبح روز یکشنبه ۷ شهریور ماه، آیین کلنگ زنی پروژه احداث پارک برهان واقع در منطقه بهارستان با حضور عالی پور سرپرست شهرداری اهواز، محمودی رئیس شورای اسلامی شهر و مطیعی عضو شورا و تعدادی از […]

اشتراک گذاری
08 شهریور 1400
49 بازدید
کد مطلب : 117658

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از پایگاه خبری آنزان آنلاین، پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، صبح روز یکشنبه ۷ شهریور ماه، آیین کلنگ زنی پروژه احداث پارک برهان واقع در منطقه بهارستان با حضور عالی پور سرپرست شهرداری اهواز، محمودی رئیس شورای اسلامی شهر و مطیعی عضو شورا و تعدادی از مدیران مناطق و سازمان ها برگزار شد.

سرپرست شهرداری اهواز در این آیین ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت مقام شهدای دولت، اظهار کرد:

در اهواز با وجود ۲۴۸ پارک محله ای سرانه فضای سبز تفریح گاهی هر شهروند تقریبا ۶.۲۵ متر است که این عدد با سرانه فضای سبز کلی شامل بلوار ها و غیره متفاوت است.

وی افزود: مردم مشکلات را حس می کنند و فارغ از اعداد و ارقام در شهر تمام مسائل را پایش می کنند.

سرپرست شهرداری اهواز عنوان کرد:

الگویی که در شهر اهواز برای احداث پارک ها در نظر گرفته شده الگویی است که در این محله و در پارک برهان برنامه ریزی شده و به عنوان مرکز محله شناخته می شود.

عالی پور ادامه داد:

این مجموعه فضایی بالغ بر ۹ هکتار دارد، که ۴ هکتار آن تبدیل به پارک شده و مجموعه سرانه ها اعم از ورزشی، فرهنگی و غیره به صورت متمرکز در فضای باقیمانده آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مرکز محله بهارستان امروز کلنگ زنی شده و این الگو در محله های جدید دیگر مثل مهرشهر بصورت مجتمع دیده شده است.

سرپرست شهرداری اهواز همچنین در خصوص تغییر پوشش گیاهی و مساله درخت کنوکارپوس اظهار داشت:

گیاه هرچه بیشتر رشد کند و هرچه سرسبزی بیشتری داشته باشد به این معنی است که فتوسنتز بیشتری داشته و این یعنی در تصفیه هوا موفق تر است و کنوکارپوس گیاهی بود که این ویژگی را داشت.

عالی پور تصریح کرد:

یک سطر تحقیق علمی دال بر سمی بودن این گیاه در سطح جهان تا کنون یافت نشده و مطالبی که عنوان شد صرفا در قالب فضاسازی رسانه بوده است.

وی وظیفه شهرداری را ایجاد تنوع در پوشش گیاهی دانست و گفت: این ایجاد تغییر از دوره های قبل آغاز شده و اهتمام بر کاشت گونه های دیگر بوده و امروز نیز ادامه دارد.

سرپرست شهرداری اهواز در ادامه ضمن اشاره به نیازهای مردم عنوان کرد:

طبق نظر سنجی که از مردم به عمل آمد معضل اصلی شهر بعد از فاضلاب و آسفالت، یکی توسعه مراکز تفریحی و دیگری افزایش و تغییر پوشش گیاهی و فضای سبز شهر است.

وی اضافه کرد: شهرداری در دوره جدید محور اصلی فعالیتش را بر حل مشکل آب های سطحی قرار داده و در این راه جدا از مسئولیت های اصلی اش، درحال کمک به شبکه های آسیب دیده آب و فاضلاب نیز است.

عالی پور با اشاره به کمک ۱۰۵ میلیارد تومانی شهرداری به اصلاح شبکه خطوط و پمپاژ فاضلاب گفت: این کمک ها در کنار وظایف اصلی شهرداری و در راستای حل مشکل مردم است.

عالی پور سرپرست شهرداری اهواز، محمودی و مطیعی رئیس و عضو شورای شهر و مدیران مناطق و سازمان ها در ادامه با شرکت در این آیین نسبت به کلنگ زنی آن اقدام کردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.