اخبار داغ

سرانجام قیمت بلیط هواپیما چه شد؟؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی از کاهش بهای بلیط هواپیما تا پایین‌ترین حد خود با توجه به کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای سفرهای هوایی خبر داد. بنا بر اعلام حسن خوش‌خو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری و با توجه […]

اشتراک گذاری
04 شهریور 1400
171 بازدید
کد مطلب : 114211

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی از کاهش بهای بلیط هواپیما تا پایین‌ترین حد خود با توجه به کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای سفرهای هوایی خبر داد.

بنا بر اعلام حسن خوش‌خو، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری و با توجه کاهش ۷۰ درصدی تقاضای مردم برای سفرهای هوایی در هفته گذشته، قیمت بلیط هواپیما به پایین‌ترین حد خود رسیده است. خوش‌خو در این رابطه اذعان داشت:

در پی اعمال محدودیت پذیرش مسافر هوایی از سوی ستاد ملی مقابله کرونا، پروازهای داخلی در هفته گذشته ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد و با وجود این میزان کاهش، تقاضای مردم هم برای سفرهای هوایی به حداقل رسید به‌گونه‌ای که حتی هواپیماها در این پروازهای محدود هم پر نمی‌شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری کاهش پروازها را به‌دلیل نگرانی مردم از شرایط شیوع کرونا و عدم مسافرت به‌واسطه رعایت پروتکل‌ها عنوان کرد و افزود:

همین مسئله سبب شده تا قیمت بلیط هواپیما کاهش شدیدی داشته باشد. به‌عنوان مثال، حداکثر نرخ بلیط تهران-مشهد به حدود ۳۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این کاهش شدید تقاضا در شرایطی اتفاق افتاده که تعداد پروازهای مسافری در همه مسیرهای داخلی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا هفتاد درصد کمتر شد.

خوش‌خو به کاهش ۷۰ درصدی پروازهای مشهد در ایام تعطیلات آخر هفته گذشته اشاره کرد و انجام پروازها توسط برخی از ایرلاین‌ها با لود پایین را تنها برای فعال نگاه داشتن شبکه پروازی آن‌ها دانست و از عدم توجیه اقتصادی این پروازها خبر داد. وی با تاکید بر نبود گزارش تخلف از شرکت‌های هواپیمایی در هفته گذشته، اظهار داشت:

محدودیت ۷۰ درصدی پروازهای داخلی تا پنجم شهریور ماه ادامه دارد چراکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا این تاریخ تمدید شده و اگر از این بعد نیز تمدید شود بر اجرای آن نظارت خواهیم کرد. البته تاکنون نیز شرکت‌های هواپیمایی همسو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و از همه می‌خواهیم در ادامه نیز نسبت به رعایت آن جدیت به خرج دهند تا شاهد فروکش کردن ویروس کرونا در کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *