اخبار داغ

پاسخ های کوتاه به پرسش های پرتکرار۱۷

نماز هرچه هم فایده داشته باشد، آیا تکرار هر روزه آن کار بیهوده و عبثی نیست؟ به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هفدهمین پرسش مطرح شده در کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار” به رابطه با نامحرم اشاره دارد. آیا دوست داشتن نامحرم گناه است؟ قلب ما خیلی وقت ها در اختیار ما نیست. شاید ناگهان […]

اشتراک گذاری
03 شهریور 1400
139 بازدید
کد مطلب : 113348

نماز هرچه هم فایده داشته باشد، آیا تکرار هر روزه آن کار بیهوده و عبثی نیست؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، هفدهمین پرسش مطرح شده در کتاب “پرسمان پرسش های پرتکرار” به رابطه با نامحرم اشاره دارد.

آیا دوست داشتن نامحرم گناه است؟

قلب ما خیلی وقت ها در اختیار ما نیست. شاید ناگهان در پارک یا پیاده رو با نامحرمی روبه رو شویم و با دیدن او به او علاقه مند گردیم. تا اینجای کار که در اختیار ما نبوده، ما گناهی نکرده ایم؛ زیرا به طور ناخواسته علاقه ای در قلب ما پدید آمده و خودمان در ایجاد آن نقشی نداشته ایم؛ اما از اینجا به بعد اگر کار خلافی بکنیم، قطعا مقصریم؛ مثلا اگر به آن نامحرم نگاه هوس آلود بیندازیم یا پیامک تحریک کننده به او بدهیم یا به طور پنهانی طرح دوستی با او بریزیم، بی تردید گناه کرده ایم.

بسیاری از علاقه ها، پس از مدتی به گناهان و آلودگی های گوناگون می انجامد. عاقل کسی است که از سرچشمه جلوی خطر را بگیرد و پس از ایجاد این گونه علاقه ها و محبت ها، از انجام رفتارهای غیرشرعی و غیراخلاقی بپرهیزد. بعد از پدید آمدن این علاقه ها، پیشه کردن پاکدامنی آنقدر ارزش دارد که رسول خدا(ص) فرموده است:

هرکس عاشق شود ولی خود را پاک نگه دارد و با این حال بمیرد، شهید مرده است.

کاری از گروه “محقق” تجهیز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *