اخبار داغ

بخشی از سوابق سیاسی و انقلابی دکتر حجت الله عبدالملکی؛ وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم

دکتر حجت الله عبدالملکی، در طی دوره دانشگاه، فعالیت های مهمی در بسیج دانشجویی داشته که یکی از آنها جنبش ملی صیانت از دستاورهای هسته ای در دولت اصلاحات است که منجر به روشنگری ملی در خصوص فناوری هسته ای و تبعات ناشی از مذاکرات منفعلانه و خطرناک نیم امنیت ملی دولت هفتم بوده است. […]

اشتراک گذاری
29 مرداد 1400
63 بازدید
کد مطلب : 107407

دکتر حجت الله عبدالملکی، در طی دوره دانشگاه، فعالیت های مهمی در بسیج دانشجویی داشته که یکی از آنها جنبش ملی صیانت از دستاورهای هسته ای در دولت اصلاحات است که منجر به روشنگری ملی در خصوص فناوری هسته ای و تبعات ناشی از مذاکرات منفعلانه و خطرناک نیم امنیت ملی دولت هفتم بوده است.

دکتر عبدالملکی از سال ۱۳۸۹ به تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی در بستر سیاسی پرداخته است و ملاحظات سیاست داخلی و خارجی مربوط به تحقق اقتصاد مقاومتی را در صدها سخنرانی ارائه نموده است.

با آغاز به کار دولت یازدهم و شیوع جریان مذاکره با آمریکا، به مخاطرات وادادگی در مذاکرات و اهمیت اقتصاد مقاومتی در پی نیازی از انفعال در مقابل امریکا و غرب پرداخته و در همه ادوار اصلی مذاکرات هسته ای (از توافق ژنو در پاییز ۹۲ تا بیانیه لوزان در بهار ۹۴ و توافق برجام در تیرماه۹۴) در مجامع سیاسی فراوانی به تبیین توافقات صورت گرفته و تهدیدات حاصل از تذلل دولت در مقابل غرب پرداخته و واقعیات این توافقات شوم را برایم مردم، نخبگان و گروه های سیاسی تبیین کرده است. جالب اینکه متاسفانه اغلب پیش بینی های او در خصوص برجام(اعم از عدم لغو تحریم ها، عدم اثرگذاری برجام بر واقعیت های اقتصادی کشور، عدم امکان پایبندی آمریکا به این توافق و خدعه های پنهان آمریکایی ها در این توافقات و مذاکرات) به زودی نمایان شد.تا جایی که برخی او را پیشگو نامیدند.

روشنگریهای دغدغه مندانه دکتر عبدالملکی در خصوص اقتصاد مقاومتی، سیاسی مرتبط با الگوی اقتصادی انقلاب اسلامی باعث شد برخی سابت های معاند و ضد انقلاب لقب «کارشناس رژیم» را برای وی استفاده کنند.

او در تمام دوره دولت روحانی به روشنگری در خصوص اقدامات اقتصادی-سیاسی مضر و خطرناک دولت اعم از اجرای برنامه اقدام FATF  معاهده زیست محیطی پاریس، قراردادهای جدید نفتی ایران(موسوم به pc و تبعات اقتصادی-سیاسی اجرای سند ننگین ۲۰۳۰ پرداخته و ضمن نگارش کتب، یادداشت ها و توییهای موثر در این خصوص، بحث های کارشناسی مفصلی در رسانه ملی و خبرگزاری ها و سخنرانی های مهمی در ارتباط با ابن موارد داشته است که در تصمیم گیری های نهادهای رسمی از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام بی تاثیر نبوده است.  

از دیگر فعالیت های سیاسی موثر دکتر عبدالملکی می توان به حضور جدی در انتخابات ریاست جمهوری سالهای ۹۲ و۹۶ به عنوان مبلغ و مدافع نامزدهای جبهه انقلاب اسلامی اشاره کرد. وی در این ارنیاط مناظره های مهمی با کارشناسان و رجال سیاسی جریان رقیب داشته و در اغلب آنها غالب بوده است.

دکتر عبدالملکی از سالها قبل ارتباط نزدیکی با مجامع سیاسی جبهه انقلاب اسلامی داشته است. او در انتخابات مجلس دهم مورد حمابت اعلب جریان های سیاسی انقلابی قرار داشته و از لیست ۳۰ نفره اتحاد بزرگ اصولگرایان برای تهران قرار گرفت و موفق به اخذ حدود ۶۰ هزار رای از مردم تهران شد.

او در سال ۱۳۹۶ با آراء شرکت کنندگان در همابش بزرگ فعالان سیاسی جبهه مردمی انقلاب اسلامی، به عضویت شورای مرکزی جمنا درآمد و در فرایند ائتلاف جبهه انقلاب برای وحدت بر روی نامرد واحد(آیت الله ریبسی) ایفای نقش کرد. پس از آن نیز با درخواست برخی احزاب سیاسی برای عضویت در شورای مرکزی مواجه شد که بنا به دلایلی از پذیرفتن آنها عذرخواهی کرد.

در بخش بین المللی نیز محور فعالیت های سیاسی دکتر عبدالملکی، تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی به عنوان «رهیافتی نوین به اقتصاد جهانی» در مجامع سیاسی خارج از ایران یوده است.ملاقات با برخی مسئولین اقتصادی کشور روسبه، ارائه سخنرانی در جمع سازمانهای مردم نهاد ضد امپریالیستی روسیه و کشورهای حوزه شوروی سابق، گفتگو با برخی مسئولین وابسته به دولت چین و حزب کمونیست این کشور در خصوص اقتصاد سباسی جهانی از جمله این فعالیت هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *