اخبار داغ

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، براساس این حکم که از سوی حکمت‌الله موسوی صادر شده است، مسعود صحراگرد به عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان انتخاب و معرفی شد. صحراگرد متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد رشته فیزیولوژی است. او در هشت سال اخیر […]

اشتراک گذاری
27 مرداد 1400
177 بازدید
کد مطلب : 106010

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، براساس این حکم که از سوی حکمت‌الله موسوی صادر شده است، مسعود صحراگرد به عنوان سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان انتخاب و معرفی شد.

صحراگرد متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد رشته فیزیولوژی است. او در هشت سال اخیر به عنوان مسئول پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی بهبهان فعالیت می‌کرد و قبل‌تر از آن نیز به مدت دو سال به عنوان کارشناس در پایگاه پژوهشی ارجان مشغول به کار بود.

پیش از صحراگرد، کُبری ابوعلی از دی‌ماه ۱۳۹۵ به عنوان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهبهان فعالیت می‌کرد.

 بهبهان یکی از قدیمی‌‏ترین شهرهای خوزستان است که قدمت آن به هزاره دوم پیش از میلاد برمی‌‏گردد. آن‌چه که امروزه براساس تحقیقات باستان‌شناسی در رابطه با پیشینه‌ تاریخی بهبهان می‌توان گفت آن است که بهبهان شهری است که همگام با ارگان یکی از نقاط تمدن‌خیز منطقه شمرده می‌شده و آثار باستانی موجود در آن نشان از شهری با تمدن غنی دارد. سنگ‌های آسیاب کشف‌شده در محله‌ی “سلطان‌محراب” بهبهان پس از تحقیقات سن‌شناسی و کربن ۱۴، قدمتی ۷ هزار ساله را به این شهرستان نسبت داد که با انجام تحقیقات بیشتر در اطراف این شهرستان در تابستان ۱۳۹۴ و آثاری که در ناحیه‌ ” گیوه‌پا” در نزدیکی بهبهان به‌دست آمد، پیشینه‌ی تاریخی این منطقه را ۹هزار سال برآورد کرده‌اند.

شهرستان بهبهان که در جنوب شرق خوزستان قرار دارد و با دارا بودن چند منطقه نمونه گردشگری، یکی از قطب‌‌های گردشگری استان نیز محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *