اخبار داغ

تالاب شیرین سو کبودرآهنگ

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، تالاب مصنوعی و دایمی «شیرین سو» که در شهری به همین نام از توابع شهرستان کبودرآهنگ، در استان همدان قرار دارد از مناطق دیدنی ایران است. این تالاب زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است که حتی در فصل زمستان دیدنی است. تالاب شیرین سو هر سال میزبان شمار زیادی […]

اشتراک گذاری
17 مرداد 1400
195 بازدید
کد مطلب : 96040

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، تالاب مصنوعی و دایمی «شیرین سو» که در شهری به همین نام از توابع شهرستان کبودرآهنگ، در استان همدان قرار دارد از مناطق دیدنی ایران است. این تالاب زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است که حتی در فصل زمستان دیدنی است. تالاب شیرین سو هر سال میزبان شمار زیادی از بازدید کنندگان و گردشگران است. این منطقه در مردادماه سال ۹۰ از تاریخ ۱۵ اسفندماه سال ۸۹ به مدت پنج سال از سوی شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد.

تالاب شیرین سو کبودرآهنگ، زیستگاه بیش از ۴۳ گونه گیاهی و جانوری است. این تالاب هر سال در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی و غیر آبزی است که می توان به گونه های پرستوی دریایی نوک کلفت، تنجه، لک لک سفید، اردک سرسبز، آنقوت، فیلوش، کشیم کوچک، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، بوتیمار کوچک، پرستو دریایی، خوتکا، آبچلیک پا سرخ، چوب پا، چنگر نوک سرخ، کاکایی سرسیاه، پرستودریایی نوک ‌کاکایی، فلامینگو، کاکایی نقره ای، دم جنبانک ابلق اشاره کرد. همچنین تالاب شیرین سو کبودرآهنگ زیستگاه دو گونه ماهی ‘آمو’ و ‘کپور’ است.

سنجابهای زمینی از دیگر گونه های جانوری این منطقه هستند. این سنجابها در اطراف تالاب زندگی می کنند و با شیطنتهای خود باعث بر زیبایی این منطقه افزوده اند.  با بالا آمدن آب لانه های سنجاب های زمینی واقع در کنار تالاب نیز زیر آب می رود که آنها را مجبور به خروج از لانه و پناه گیری در جاهای دیگر می کند.

از لحاظ پوشش گیاهی نیز گونه های درمنه و گون و خانواده های نعنائیان، چتریان، شب بو، گاوزبان، گندمیان و بقولات پوشش غالب منطقه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *