اخبار داغ

ربات ها در دنیای ما

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروزه ربات ها نقش اساسی در زندگی انسان ها دارند، به همین علت ما باید تا حدودی از ربات ها اطلاعات داشته باشیم. گروه “محقق” با کمک از کتاب “دنیای ربات ها” اثر “راجر بریجمن” قصد دارد در این راه به علاقه مندان کمک کند. ربات چیست؟ ربات واقعی […]

اشتراک گذاری
16 مرداد 1400
158 بازدید
کد مطلب : 94777

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروزه ربات ها نقش اساسی در زندگی انسان ها دارند، به همین علت ما باید تا حدودی از ربات ها اطلاعات داشته باشیم.

گروه “محقق” با کمک از کتاب “دنیای ربات ها” اثر “راجر بریجمن” قصد دارد در این راه به علاقه مندان کمک کند.

ربات چیست؟

ربات واقعی دستگاهی است که بدون کمک انسان قادر به حرکت باشد و کارهای مختلفی را انجام دهد. ربات ها الزاما شبیه انسان نیستند و می توان گفت هنوز تا اختراع دستگاهی که از حیث ظاهر و رفتار دقیقا مانند انسان باشد، راهی طولانی در پیش است. در پیرامون ما دستگاه هایی وجود دارد که از راه دور کنترل می شوند اما ربات واقعی نیستند زیرا کنترل آن ها به دست انسان صورت می گیرد.

دستگاه های خودکار را نیز نمی توان ربات واقعی دانست زیرا تنها قادرند یک وظیفه ی خاص و برنامه ریزی شده را انجام دهند؛ رایانه نیز یک روبات واقعی محسوب نمی شود زیرا قادر به حرکت نیست؛ اما همه ی این دستگاه ها بخش مهمی از علم رباتیک (علم طراحی و استفاده از ربات) به شمار می روند و مسیر توسعه ی قابلیت های اصلی ربات های واقعی حرکت، حواس و هوش را هموار می سازند.

واژه ی ربات

واژه ی ربات برای اولین بار توسط یک نویسنده ی چک تبار به نام کارل کاپک، در نمایشنامه ی روبات های جهانی روسم، به کار رفت. ربات از کلمه ی چکسلواکی رباتا به معنای کارگر اجباری گرفته شده است. کاپک این نمایشنامه را در سال ۱۹۲۰ نوشت اما کلمه ی ربات در سال ۱۹۲۳ با اولین اجرای نمایشنامه در لندن، وارد واژگان انگلیسی شد.

ستاره های مکانیکی سینما

زن مکانیکی یکی از اولین ربات های بازیگر جهان است که در سال ۱۹۶۲ برای بازی در فیلم صامت متروپولیس به کارگردانی فریتز لانگ آلمانی ساخته شد. این فیلم تقریبا همه چیز را واقعی جلوه می داد و داستان تخیلی آن الهام بخش بسیاری از پیشرفت های علم رباتیک در جهان واقعی شد.

ادامه دارد…

کاری از گروه “محقق” تجهیز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *