اخبار داغ

افتتاح موزه باستان‌شناسی بم طی ۶ ماه آینده

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است. فریدون فعالی روز پنجشنبه در جریان سفر به بم اظهار داشت: ایجاد یک مرکز آفرینش صنایع دستی به عنوان مکانی برای تولید و آموزش رشته های مختلف صنایع دستی لازم و ضروری است که با ایجاد آن […]

اشتراک گذاری
15 مرداد 1400
67 بازدید
کد مطلب : 93699

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری مرکز استان کرمان واقع شده است.

فریدون فعالی روز پنجشنبه در جریان سفر به بم اظهار داشت: ایجاد یک مرکز آفرینش صنایع دستی به عنوان مکانی برای تولید و آموزش رشته های مختلف صنایع دستی لازم و ضروری است که با ایجاد آن کارگاه های مختلف صنایع دستی تجمیع می‌شود و هنرجویان فرصت آموزش رشته های مختلف را خواهند داشت.
وی افزود: برای احداث پروژه موزه باستان شناسی اعتبار ملی جذب کرده ایم و همزمان با این پروژه، بازسازی درگاه ورودی بم، قلعه دارستان ، قنات ها و آموزشگاه صنایع دستی در دستور کار میراث فرهنگی و پایگاه جهانی قرار دارد ‌.
فعالی درباره شروع طراحی و ساماندهی قنوات اکبرآباد و قاسم آباد بروات و محیط پیرامون آن نیز توضیح داد: عملیات طراحی و ساماندهی محوطه پیرامون این قنات ها شامل مظهر قنوات و کوچه باغهای پیرامون، آغاز شده و به زودی عملیات اجرایی آن با مشارکت شهرداری بروات آغاز خواهد شد.
به دنبال سند گردشگری بم هستیم
فرماندار بم نیز اظهار داشت:پروژه های زیر ساختی، عمرانی و توسعه گردشگری در دستور کار فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بم قرار دارد
هادی شهسوار پور توضیح داد: به دنبال طرح سه تا پنج ساله سند گردشگری در بم توسط جهاد دانشگاهی هستیم.
وی ادامه داد: حوزه گردشگری به صورت بالقوه در بم وجود دارد از جمله وجود ارگ قدیم تاریخی ،منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و همچنین وجود قنوات ثبت جهانی، باغ شهر بم و کویر که در حال ایجاد یک طرح گردشگری در آن هستیم .
خاک ریز فرهنگی بم در دستان شورای شهر
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر بم نیز خاطرنشان شد:بم با قدمت سه هزار ساله شهرنشینی که دارد به عنوان نگین کرمان می درخشد.
کریم غضنفر آبادی تاکید کرد: توسعه هر شهر در بحث گردشگری باعث افتخار آن مجموعه خواهد شد و ما در شورای شهر بم نیز از هر سرمایه گذار در جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری حمایت خواهیم کرد
به گفته وی توسعه شهر و اشتغال در بحث گردشگری مهم ترین مسئله است زیرا خاک ریز فرهنگی بم دست شورای اسلامی شهر است.
رئیس شورای اسلامی شهر بم گفت: بم را به عنوان تنها باغ شهر جهانی به جهانیان خواهیم شناساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *