اخبار داغ

انسان و فرمانده بدن

بسیاری از کودکان و نوجوانان با فرمانده بدن خود آشنایی ندارند و نمی دانند که این فرمانده چه توانایی هایی دارد و چه کارهایی می تواند انجام دهد به همین علت مطالبی که با عنوان “انسان و فرمانده بدن” منتشر می شود می تواند کمک خوبی برای آنان باشد. مغز چیست؟ مغز یه عضو بسیار […]

اشتراک گذاری
14 مرداد 1400
164 بازدید
کد مطلب : 93130

بسیاری از کودکان و نوجوانان با فرمانده بدن خود آشنایی ندارند و نمی دانند که این فرمانده چه توانایی هایی دارد و چه کارهایی می تواند انجام دهد به همین علت مطالبی که با عنوان “انسان و فرمانده بدن” منتشر می شود می تواند کمک خوبی برای آنان باشد.

مغز چیست؟

مغز یه عضو بسیار پیچیده در بدن انسان است. مغز فرمانروای قدرتمند است که به بدن ما حکومت می کند و مانند یک فرمانده در بالاترین نقطه بدن نشسته و دستور می دهد.

حالا از زبان مغز چند کلمه ای بشنویم.

سلام من مغز هستم! میدانم شما من را می شناسید اما می خواهم خودم را معرفی کنم. من عضوی هستم که به همه دستور می دهم. خانه من در جمجمه، بزرگ نیست، اما راضی ام. بهترین دوست من نخاع است که در کنترل اعضای بدن به من کمک شایانی دارد. من و نخاع بسیار با هم دوست هستیم. من به تنهایی تصمیم گیری می کنم (البته بعضی اوقات) و همینطور توانایی حل مسئله، صحبت کردن و خیلی از اعمالی که انجام میدهید نیز به عهده ی من است.

با افتخار باید عرض کنم تمام فرایند بدن شما در کنترل من است. من از ماده ی خاکستری تشکیل شده ام. اطراف مغز و نخاع نیز مایع مغزی و نخاعی وجود دارد. اما متأسفانه اگر خون در بدن نباشد من ۸ الی ۱۰ ثانیه زنده می مانم. اگر هر اسمی روی من بگذارید مثلا کله تخم مرغی باز هم من هستم که شما را آدم ساخته ام.

من مسئول افکار، رویا، کابوس، فکر و خیال، ناراحتی، خوشحالی و کارهای روزمره و عواطف و احساسات شما هستم. قیافه ام بسیار چروک است و چنگی به دل نمیزند اما همه چیز در چنگ من است؟ من هر چه چروک تر باشم باهوش ترم! یعنی از شما انسان باهوش تری می سازم. ابوعلی سینا، نیوتن، ابوریحان بیرونی، انیشتین، خیام و دیگر دانشمندان از سلول های مغزی بیشتری استفاده می کردند.

اگر بخواهم به زبان ساده بگویم: گردو، یک مغز کوچک است، اما با این تفاوت که گردو در دست شما و شما در دست من هستید!

برگرفته از کتاب “فرمانده بدن” نوشته شیرین امامی مقدم.

ادامه دارد…

کاری از گروه “محقق” تجهیز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *