اخبار داغ

تکلیف گرانی قیمت بلیط هواپیما به کجا رسید؟؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نشست شورای عالی هواپیمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. یکی از اهداف از این نشست، بررسی اقدام شرکت‌های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیط هواپیما بود. نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری پس از تاخیر طولانی‌ مدت با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان […]

اشتراک گذاری
14 مرداد 1400
125 بازدید
کد مطلب : 93079

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نشست شورای عالی هواپیمایی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. یکی از اهداف از این نشست، بررسی اقدام شرکت‌های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیط هواپیما بود.

نشست شورای عالی هواپیمایی کشوری پس از تاخیر طولانی‌ مدت با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد. از اهداف این نشست می‌توان به بررسی اقدام شرکت‌های هواپیمایی در افزایش نرخ بلیط هواپیما اشاره کرد که مطابق آن، کمیته کارشناسی برای تعیین هزینه هر ساعت/صندلی پرواز تشکیل شد. این کمیته موظف شد تا در نشستی فوق‌العاده، درباره نرخ بلیط هواپیما تصمیم‌گیری کند.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با اشاره به دو مسئله مهم در تعیین نرخ‌گذاری بلیط هواپیما، اذعان داشت:

یکی محاسبات عددی هزینه‌ها و درآمد ایرلان‌ها و دیگری نقش حاکمیت در حمایت توامان از همه اقشار جامعه و صنعت هوانوردی است. هنگامی که محاسبات عددی مبنای تعیین قیمت بلیط هواپیما قرار می‌گیرد، باید مواردی همچون نرخ ارزان سوخت و سهل‌گیری دولت در دریافت مطالبات خود از ایرلاین‌ها نیز به‌ صورت عددی محاسبه شده و در نتیجه نهایی اعمال شود.

محمد اسلامی اختلاف میان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی را پیرامون قیمت‌گذاری هر صندلی‌/ساعت پرواز هواپیما تایید کرد و گفت:

ضرورت دارد که یک کمیته کارشناسی با حضور کارشناسان بی‌طرف، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی تشکیل شود تا در مورد این هزینه به اتفاق‌نظر برسیم.

شایان ذکر است که پس از تشکیل کمیته کارشناسی و نتیجه‌گیری اعضای آن، نشست فوق‌العاده دیگری توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری برگزار خواهد شد تا در خصوص نرخ بلیط هواپیما تعیین تکلیف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *