اخبار داغ

آبشار آرپناه لالی را بشناسید!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در شهرستان لالی در شمال شرقی استان خوزستان است. این مکان با مناظری زیبا و آب و هوای دلپذیر هرساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر استان و کشور است. آب آبشارهای این منطقه از چشمه هایی تامین می شوند که در نزدیکی آبشارها قرار دارند. این آبها با طی […]

اشتراک گذاری
11 مرداد 1400
102 بازدید
کد مطلب : 89917

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، در شهرستان لالی در شمال شرقی استان خوزستان است. این مکان با مناظری زیبا و آب و هوای دلپذیر هرساله پذیرای مسافران زیادی از سراسر استان و کشور است. آب آبشارهای این منطقه از چشمه هایی تامین می شوند که در نزدیکی آبشارها قرار دارند. این آبها با طی مسیری طولانی و پیوستن به آب چشمه تلوک (بی بی ترخان) و آب شور (سور) در پایین دست به رود کارون می ریزند. در طول مسیر چند آسیاب نیز وجود دارد که آسیاب ‌های پلنگ و نهنگ از مشهورترین آنها هستند.

آرپناه در ۴۵ کیلومتری شهرستان لالی در شمال شرقی استان خوزستان واقع شده و یکی از مناطق دیدنی و خوش آب و هوای شهرستان لالی و استان است. قرار گرفتن این مکان در بین کوه ها و وجود خود آبشار باعث خنک شدن این مکان در تابستان ها شده است، همچنین نزدیک بودن چشمه به آبشار باعث خنک بودن آب شده . در سالهای اخیر پروژه تجهیز و ایجاد زیرساخت ها توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این مکان انجام شده که احداث پل عابر پیاده برای ارتباط طرفین رودخانه آبشار، احداث نمازخانه، ساختن آلاچیق و سکوهای بتنی برای مسافران، احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی از موارد این پروژه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *