اخبار داغ

نشست خبری مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اصحاب رسانه استان خوزستان برگزار شد

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه ائمه جمعه پرچم‌دار مطالبات مردم استان هستند، گفت: برنامه‌هایی در زمینه پررنگ‌تر کردن نقش‌آفرینی جوانان در نماز جمعه و عمق‌بخشی به خطبه‌ها در دستور کار است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ایکنا از خوزستان، به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز […]

اشتراک گذاری
05 مرداد 1400
46 بازدید
کد مطلب : 83035

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه ائمه جمعه پرچم‌دار مطالبات مردم استان هستند، گفت: برنامه‌هایی در زمینه پررنگ‌تر کردن نقش‌آفرینی جوانان در نماز جمعه و عمق‌بخشی به خطبه‌ها در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از ایکنا از خوزستان، به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، نشست مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اصحاب رسانه امروز دوشنبه، ۴ مردادماه در دفتر این شورا تشکیل شد.

حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد، مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان در این نشست گفت: ۵ مرداد، سالروز اولین اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی به فرمان امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه دارای جایگاه عبادی و سیاسی و یکی از تجمعات هفتگی مهم مسلمین است، با اشاره به روایات موجود درباره ضرورت و جایگاه نماز جمعه، گفت: آیین نماز جمعه مانند تجمیع قطرات و تبدیل آن‌ها به دریا است و نقش مهمی در جهت‌گیری معنوی و سیاسی مردم و هدایت‌گری آن‌ها دارد و همواره مرکز و کانون وحدت و هدایت‌گری بوده است.

علی‌نژاد از ائمه جمعه فقید شهرهای مختلف استان یاد کرد و گفت: در حال حاضر در خوزستان و در ۳۹ پایگاه، نماز جمعه اقامه می‌شود‎؛ در مدت یک‌سال اخیر که متصدی این دفتر هستم، ضرورت جابجایی ائمه جمعه تا شهریورماه مورد توجه قرار گرفته است و ۱۷ جابه‌جایی در بین ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف استان انجام خواهد. این کار، با هدف بهبود بخشیدن جایگاه ائمه جمعه در سطح استان صورت می‌گیرد.

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان ادامه داد: از زمان شروع مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری، مقرر شده ائمه جمعه برنامه‌ سالانه خود را در جهت اعتلای فرهنگی، انقلابی و سیاسی شهرها تنظیم کنند که ائمه جمعه استان خوزستان نیز مشمول این طرح هستند. برنامه‌های آن‌ها در یک کمیته ارزیابی نقد و بررسی می‌شود که شامل ارتباط با گروه‌های جهادی، پیگیری مطالبات مردم، ارتباط با جوانان، دانشجویان و … است.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه در خوزستان از ابتدا به ویژه در دوره جنگ تحمیلی، پناه مردم در مسائل معنوی و نظامی بود، افزود: در حال حاضر نیز در مسائلی همچون شیوع بیماری کرونا، ائمه جمعه در صحنه‌های خدمت‌رسانی به مردم حضور داشتند و منازل ائمه جمعه در مسائل سخت، همواره پناهگاه اول مردم است. ارتباط با حوزه‌های علمیه، تربیت طلاب، اداره مساجد و رونق‌بخشی به آن‌ها به عنوان یک کانون معنوی و انقلابی از برنامه‌هایی است که امام جمعه برای اعتلای سیاسی ـ و نه جناحی ـ یک شهر دنبال می‌کند تا مردم آن شهر صاحب فکر، اندیشه و تحلیل شوند.

علی‌نژاد اظهار کرد:‌ هر امام جمعه یک کارگروه دارد که اعضای آن افراد نخبه و تأثیرگذار شهرستان هستند. نهاد نماز جمعه نیروی استخدامی ندارد و بنا بر استفاده از ظرفیت مردمی جوانان و نوجوانان برای پیشبرد کارها است و خود ائمه جمعه با شهریه طلبگی زندگی می‌کنند و از روی تعهد دینی وارد این عرصه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در مطالبات مردمی در صف اول هستند، گفت: بسیاری از حرف‌ها گفته نمی‌شود اما توسط ائمه جمعه به صورت جدی و مستمر در حال پیگیری است. در همین مسئله تنش آبی استان ائمه جمعه در کنار مردم، برای مردم و با آن‌ها حرکت می‌کنند.

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: برنامه‌هایی در زمینه پررنگ‌تر کردن نقش‌آفرینی جوانان در نماز جمعه و عمق‌بخشی به خطبه‌ها در دستور کار ما است. در حال حاضر با وجود کرونا تقریباً نیمی از شهرستان‌ها مراسم نماز جمعه را مطابق دستورالعمل‌ها بهداشتی برگزار می‌کنند. تلاش می‌کنیم در نماز جمعه به همه سلایق توجه کنیم تا نماز جمعه کانون وحدت یک شهر باشد.

علی‌نژاد ادامه داد: در خوزستان نماز جمعه در ۲۴ شهرستان و ۱۴ بخش و شهر اقامه، از نظر مکانی این مراسم در ۱۲ مصلی و ۲۷ مسجد در سطح استان اقامه می‌شود و هم‌اکنون ۸۰۰ نفر عضو افتخاری با دفاتر ائمه جمعه در سطح استان همکاری می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ارزیابی محتوای خطبه‌های ایراد شده در نمازهای جمعه استان گفت: خطبه‌های ائمه جمعه در سطح استان رصد می‌شود و در موارد مورد نیاز به ائمه جمعه تذکر داده می‌شود. گرچه ائمه جمعه در بیان خطبه‌ها حریت و آزادی دارند، اما چارچوب کلی کلام از سوی دفتر مشخص می‌شود و مطالب حتماً باید تأثیرگذار و به‌روز باشند. 

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان، درباره نقش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان در مسائل اخیر تنش آبی خوزستان گفت: ائمه جمعه پرچم‌دار مطالبات مردم استان هستند و نمونه بارز آن امام‌جمعه اهواز است که به صورت شبانه‌روزی در کنار مردم و شنونده و پیگیر مسائل آنها است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *