اخبار داغ

عملیات اجرایی تعمیر کانال پای در شبکه آبیاری کرخه شمالی به اتمام رسید

عملیات اجرایی تعمیر کانال پای در شبکه آبیاری کرخه شمالی در کیلومتر ۳۹ بعد از آمیل به اتمام رسید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “بهنام صادقی” مدیر تعمیرات شبکه های آبیاری و زه کشی گفت:عملیات اجرایی تعمیر کانال پای پل در شبکه آبیاری […]

اشتراک گذاری
05 مرداد 1400
115 بازدید
کد مطلب : 84665

عملیات اجرایی تعمیر کانال پای در شبکه آبیاری کرخه شمالی در کیلومتر ۳۹ بعد از آمیل به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “بهنام صادقی” مدیر تعمیرات شبکه های آبیاری و زه کشی گفت:عملیات اجرایی تعمیر کانال پای پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی در کیلومتر ۳۹ بعد از آمیل به اتمام رسید. کانال پای پل وظیفه انتقال آب با قابل شرب و کشاورزی از سد تنظیمی ، انحرافی کرخه به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان ، دشت آزادگان و روستای طول مسیر را بر عهده دارد.

“مهرداد جنانی” ،کارشناس تعمیرات شبکه های آبیاری کارون بزرگ و دز نیز گفت: عملیات تعمیر و بازسازی کانال اصلی پای پل در کیلومتر ۳۹ به صورت فوری با استفاده از ۳ دستگاه کمپرسی و یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه تراک میکسر و نیروهای متخصص با استفاده از مصالح مناسب تهیه ملات شفته آهک و بتن بدون قطع کلی آب انجام شد.

گفتنی است با اجرای این عملیات، علاوه بر تامین آب کشاورزی اراضی تحت پوشش کانال پای پل، بخشی از آب آشامیدنی شهرهای اهواز، آبادان و خرمشهر از طریق ایستگاه پمپاژ ام الدبس در انتهای کانال  بدون وقفه تامین گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *