اخبار داغ

عقد قرارداد محصولات تابستانه در شبکه آبیاری دز آغاز شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از آغاز عقد قرارداد سه محصول زراعی تابستانه در شبکه آبیاری دز خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “محسن سعادت فر” با اشاره به شرایط کم آبی تاکید کرد: این تصمیم پس […]

اشتراک گذاری
05 مرداد 1400
31 بازدید
کد مطلب : 84628

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان از آغاز عقد قرارداد سه محصول زراعی تابستانه در شبکه آبیاری دز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “محسن سعادت فر” با اشاره به شرایط کم آبی تاکید کرد: این تصمیم پس از اخذ مجوزات لازم و با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی منطقه شمال خوزستان صورت گرفته و مقرر شده حداکثر به میزان ۵۰ درصد سال های نرمال آبی با کشاورزان، قرارداد آب زراعی بسته شود.

وی الگوی کشت قراردادهای تابستانه را ذرت، لوبیا سبز و فلفل  اعلام کرد و گفت: عقد قرارداد تابستانه فقط با ارائه معرفی نامه کتبی از ادارات جهاد کشاورزی شهرستانهای دزفول، شوش و اندیمشک انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان ضرورت رعایت صرفه جوئی در مصرف آب را یادآور شد و افزود: تغییر کاربری زمین های زراعی و تبدیل آنها به باغ یکی از مشکلات اساسی تامین آب در شبکه های آبیاری شمال خوزستان است.

سعادت فر استعلام از شرکت بهره برداری شمال خوزستان و امور آب مناطق را جهت تغییر کاربری اراضی ضروری دانست و گفت: هرگونه تغییر در نحوه مصرف آب مزارع و باغات باید با کار کارشناسی انجام شود.   

وی در خصوص عقد قرارداد کشت های پائیزه نیز گفت: موضوع از طریق ستاد مدیریت بحران استانداری و شورای کشاورزی در حال پیگیری است و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت تامین آب اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *